Jump to content

Edit History

Worry II

Worry II

arnerik skrev 39 minutter siden:

Glemte vel å nevne at før man prøver å rense varmeveksleren, bør man selvfølgelig være sikker på at kjølevannsinntaket  ikke er gjengrodd av rur eller annet. Ellers nytter det iallefall ikke. 

Nei, det er jo varmevekslere man forsøker å få renset. Fra skroggjennomføring til sjøvannsfilter, og i slangen bort til impeller er vel sjeldent noe problem. Men jeg tror ikke noe på at disse tablettene er verdt forsøket engang, om man først ønsker å gi vekslerene en godt fungerende rens. De fleste dieselmaskiner har jo 3 vekslere som trenger periodisk rens etter intervall i serviceheftet. Jeg har mere tro på eddik enn oppvasktabletter.

Worry II

Worry II

arnerik skrev 24 minutter siden:

Glemte vel å nevne at før man prøver å rense varmeveksleren, bør man selvfølgelig være sikker på at kjølevannsinntaket  ikke er gjengrodd av rur eller annet. Ellers nytter det iallefall ikke. 

Nei, det er jo varmevekslere man forsøker å få renset. Fra skroggjennomføring til sjøvannsfilter, og i slangen bort til impeller er vel sjeldent noe problem. Men jeg tror ikke noe på at disse tablettene er verdt forsøket engang, om man først ønsker å gi vekslerene en godt fungerende rens. De fleste dieselmaskiner har jo 3 vekslere som trenger periodisk rens etter intervall i serviceheftet. 

• Create New...