Cosse Startet 15.September.2018 Del på Facebook Startet 15.September.2018 Hei! Handla en Rana 530 HT for 2 uker siden, holder på og pusse opp denne men kom over noe råttent treverk under glassfiberen helt bakerst.. har nå fått ut det som var råttent og tenker jeg må inn med noe nytt før støp.. Ta høyde for at jeg er helt fersk? Jeg tenker og dytte inn 2 solide ”bjelker” under gulv mot akterspeil for og stive av.. åpent hulrom får treplate helt ut til sidene og den fremste knekken som dere ser skal jeg også inn med bjelke.. så skal det jo støypes over. Har ikke lyst og ta igjen denne jobben første åra så trenger forslag til hvilket trevirke skal enn bruke her og hvordan skal det behandles for og ikke trekke vann og råtne etter kort tid? Jeg har kun benker i min rana og ønsker derfor og sette inn stoler og sittegruppe/benker foran. Veldig usikker på hvilke plater jeg skal bruke til benkene? Noen forslag her? Jeg ønsker ikke og svi av flere tusen kroner på noen superduper plater eller lignende.. Takk til dem som tar seg tid til og hjelpe en amatør til og få denne gamle Ranabåten i stand igjen! :) Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 17.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2018 Ingen som kan hjelpe?? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.September.2018 Del på Facebook Svart 17.September.2018 Vanlig trykkimpregnert . . .? Gjerne godt inntrukket med Owatrol D1 . . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jannmar Svart 17.September.2018 Del på Facebook Svart 17.September.2018 Det beste til bjelkene, om du vil unngå råte, er vanlig trykkimpregnert furu. Smør de gjerne inn med Owatrololje. Til plate i dørken: Bruk 15mm vannfast limt kryssfiner. Disse platene er oljet, og du får dem i dimensjonen 150 X 75 cm. Du kan også bruke de nevnte platene til benker. Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 18.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2018 NilsPils skrev On 17.9.2018 at 9.33: Vanlig trykkimpregnert . . .? Gjerne godt inntrukket med Owatrol D1 . . . ? Har tilgang på 12mm kryssfiner furu.. hvilken er best måte of behandle denne på? Ene platen skal støypes inn i bunn, så må ver noe jeg kan rufse opp for og få feste til glasfiberen.. resten skal brukes til benker som skal males.. hva annbefales av behandling her før maling med 2k poly lakk? :) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 19.September.2018 Del på Facebook Svart 19.September.2018 Jannmar skrev On 17.9.2018 at 15.24: Til plate i dørken: Bruk 15mm vannfast limt kryssfiner. Disse platene er oljet Korrigerer: Ikke bruk oljete plater til innstøping. Polyesteren fester seg langt bedre til ubehandlede plater. Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 19.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2018 Jannmar skrev 39 minutter siden: Korrigerer: Ikke bruk oljete plater til innstøping. Polyesteren fester seg langt bedre til ubehandlede plater. Oki, takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.