Jump to content

Er pepper i bunnstoffet effektivt mot groe?

Mouche

Recommended Posts

Som en liten sidekuriositet: Vi ble hjemme plaget av små fluer som kom inn i huset sammen med kompostjord i blomsterpotter. Det som effektivt tok knekken på problemet var noe så enkelt, overraskende, billig og miljøvennlig som å strø litt kanel på jorda i pottene.

Kanskje litt kanel i bunnstoffet neste gang . . . . :smiley:

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Og hva med Roundup?

Ja ja, slike fantasifulle forslag pleier å komme om våren før sjøsetting, men hvorfor ikke nå? Jeg tror jeg finner frem Pop Cornet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

5 hours ago, Mulligan said:

Fake news. Trådstarter feiler i å opplyse om at artikkelen i sin helhet er en annonse for et advokatfirma.

Det står jo klart og tydelig i linken, men betinger at man gidder å lese denne da.

Delta V Dette er en annonse. Journalistene i Tu.no er ikke involvert i produksjonen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Barbaria skrev for 2 timer siden:

Ellers er eddik og vaselinolje en gjenganger her på BP når noe skal "vidunder fikses".

Du glemte Zalo!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fant denne på nett:

The Myth Buster

In November 2007, testers applied Interlux Bottomkote and Interlux Bottomkote mixed with cayenne pepper to our Cape Dory 25 test boat to see whether the cayenne increased the paint's antifouling ability. Nearly a year and a half later, testers confirmed their last report that there is no difference in fouling between those sections with and without the cayenne additive. Soft growth, mainly at the waterline, and even some hard growth was noted.

The Cape Dory - daysailed several times a week and cruised occasionally - is kept on a mooring in the warm waters of Sarasota Bay, Fla.

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...