Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

Min är en 12/100/2000 vilket betyder att den är avsedd för ett 12V system, kan ladda upp till 100A och kan ge 2000W på 230V sidan.

Det har varit en fördel att den kan ge 2000W för det räcker till både kaffebryggare och brödrost samtidigt, och i övrigt till alla normala 230V maskiner som jag använder ss borrmaskiner, vinkelslip, jigg-såg, varmluftspistol mm. Mastervolt (liksom Victron) är grejor med bra kvalitet och denna apparat går tyst och har som sagt fungerat i 13 år nu utan bekymmer. Den fungerar ju dessutom samtidigt som kraftfull laddare som är inkopplad ständigt när jag har landström. Men visst kostar kvalitet en slant.

Jo en fjärrpanel gör det mycket smidigare att ställa strömmen, annars så får man gå in och ställa på dip-switchar.

ebonita

ebonita

Min är en 12/100/2000 vilket betyder att den är avsedd för ett 12V system, ksn lsdds upp till 100A och kan ge 2000W på 230V sidan.

Det har varit en fördel att den kan ge 2000W för det räcker till både kaffebryggare och brödrost samtidigt, och i övrigt till alla normala 230V maskiner som jag använder ss borrmaskiner, vinkelslip, jigg-såg, varmluftspistol mm. Mastervolt (liksom Victron) är grejor med bra kvalitet och denna apparat går tyst och har som sagt fungerat i 13 år nu utan bekymmer. Den fungerar ju dessutom samtidigt som kraftfull laddare som är inkopplad ständigt när jag har landström. Men visst kostar kvalitet en slant.

Jo an fjärrpanel gör det mycket smidigare att ställa strömmen, annars så får man gå in och ställa på dip-switchar.

• Create New...