Cosse Startet 18.September.2018 Del på Facebook Startet 18.September.2018 Hei! Skal lage benker av 12mm kryssfiner, disse skal ikke plastes inn.. planer er og male med 2k polylakk.. burde jeg behandle noe mer før polylakk? Epoxy primer?? Skal også støpe inn noe i bunn, hva skal denne plata behandles med før innstøp?:) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 18.September.2018 Del på Facebook Svart 18.September.2018 Polyretan lakk er kanskje for lite fleksibel til å bruke rett på kryssfiner. Tenker da på ende ved. Selv bruker jeg bengalakk eller tilsvarende. Om platene ikke blir utsatt for fuktighet tror jeg det spiller liten rolle hva du bruker. Kryssfiner som skal støpes inn skal ikke behandles med noe før innstøpning. Viktig er at plata er tørr og at alle tenkelige plasser blir forseglet med minst to lag csm eller tilsvarende. Selv bruker jeg alltid minst to lag 600 gr. Csm . Om en kombo eller sydd biaksial må der brukes csm i innvendig hjørne. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Cosse Svart 18.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2018 Benkene blir nok utsatt for litt fuktighet, spessielt den bakerst i båten. Di foran blir ikke så mye utsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.