JRK Startet 20.September.2018 Link til dette innlegget Startet 20.September.2018 Hei, Har en Grand 300F (Med stepfendere). Den er tre år gammel. Har aldri tenkt på at det kan komme vann inn I skroget, men åpnet bunnpluggen og det rant ut et par liter tipper jeg. Er dette normalt? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 - Ja, forsåvidt.. Mi erfaring med Grand er at dobbelskroget tek inn vatn, ( truleg via proppen ) og at pontongane lek ut luft.. Ein runde med vaselin / anna tetningsmiddel på bunnpluggen, samt ei flaske med flytande tetningsmiddel inn i pontongane er det som skal til for å få kontoll på elementa... Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 20.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Takker for svar. Hva mener du med at skroget lekker via toppen? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 "proppen" = bunnpluggen. Trur det kjem inn med gjengene der, vart tett når eg hadde litt lurium på gjengene og skrudde godt til. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 20.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Tusen takk for svar. Det må jeg prøve. Jolla henger jo I snapdaviter. Når den er god og varm så presses vel luften ut, og når jeg senker den ned I det kalde vannet blir det jo vakuum I skroget. Sansynlig at vannet kommer inn da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.