Jump to content

Edit History

Korsfjord

Korsfjord

Pinkvin skrev 1 time siden:

Foreldre kan gjøre det de vil med sine egne unger på fritiden. Barnehager, skoler, idrettslag og organisasjoner skal ikke bryte regler og lover for å få unger ut på tur, det er bare tull å påstå at det engang er nødvendig, det er det ikke. De kan få akkurat like mye og  like god tur uten å bryte regler som er der for å øke sikkerheten. 

Nei, de skal ikke bryte regler, der er vi enige.

Men reglene er for strenge mener jeg. Om det var vanlig å ta barna med seg på havrafting eller fisketurer i åpen sjø, og gjerne langt fra land, så skulle jeg forstått. Men her prøver man altså å få bukt med et ikke-eksisterende problem.

Og dernest, du tar feil om du tror at barna får like mye og like god tur. Min spådom er at det blir få, om noen barn som blir velsignet med en tur på sjøen i ny og ne, når det er slike krav som er gjeldende. Det blir for dyrt, for tungvint og mange vil oppleve det hele som så meningsløst at de dropper hele greia..

Korsfjord

Korsfjord

Pinkvin skrev 51 minutter siden:

Foreldre kan gjøre det de vil med sine egne unger på fritiden. Barnehager, skoler, idrettslag og organisasjoner skal ikke bryte regler og lover for å få unger ut på tur, det er bare tull å påstå at det engang er nødvendig, det er det ikke. De kan få akkurat like mye og  like god tur uten å bryte regler som er der for å øke sikkerheten. 

Nei, de skal ikke bryte regler, der er vi enige.

Men reglene er for strenge mener jeg. Om det var vanlig å ta barna med seg på havrafting eller fisketurer i åpen sjø, og gjerne langt fra land, så skulle jeg forstått. Men her prøver man altså å få bukt med et ikke-eksisterende problem.

Og dernest, du tar feil om du tror at barna får like mye og like god tur. Min spådom er at det blir få, om noen som blir veldignet med en tur på sjøen i ny og ne, nå det er slike krav som er gjeldende. Det blir for dyrt, for tungvint og mange vil oppleve det hele som så meningsløst at de dropper hele greia..

• Create New...