nordan family 27 Startet 22.September.2018 Link til dette innlegget Startet 22.September.2018 Under båten min er det to store skrogsinker. De er koblet til hver sine ting inne i båten (akslinger, P braketter, motorer, skroggjennomføringer) men ikke sammen (utover felles minus på styrbord og babord motor? Hvorfor er sinkene ikke koblet sammen? Tror kanskje det har vært et «topolet» anlegg en gang. Har det noen negative side å koble sammen sinkene? Historisk ser jeg at det er den ene «linja» som forbruker absolutt mest sink, mens det går ganske lite på den andre (det er en 4,5 kg skrogsink og en akselanode- egg- i hver linje. Båten har Victron skilletrafo. Har litt lite igjen på den ene siden nå, og lurte på å sette en startkabel mellom disse innvendig nå igjennom vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 22.September.2018 Link til dette innlegget Svart 22.September.2018 Jeg har en sink koplet mot alt av bronse, og en som er koplet mot syrefast. De dekker forskjellige metaller. Den som dekker bronse tæres minst. I tillegg egne sinker på flaps aksling ror. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.September.2018 Link til dette innlegget Svart 22.September.2018 Du kan bare koble dem sammen. Poenget er uansett at det som ligger lavest i spenningsrekka i felles elektrolytt, tæres først. Det kan være forskjellige grunner til at anlegget er splittet opp. Blant annet om 220 V sekundærspole er jordet via midtuttak, etc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.