amerelium
F350 tar inn vann; Ene eksosmanifoldet er røket. Betalte en masse penger til 'ekspert' mekanikerene mine da den begynte å gå uryddig på tomgang / lavt turtall; de fikset ingenting, og jeg diagnosoerte det selv på 5 minutter etterpå (løsner bolten nedertst på manifoldene og fyrer den opp - kommer der fuktighet / vann ut så lekker det - er vistnok en standard test, som bør tas hver år). Etterhvert lå der også vann i motoroljen. Kanskje er det kun manifoldet som er røket, kanskje er det etterhvert noe dypere (vann kan renne fra manifoldet inn igjennom nedeste sylinderen når motoren heises opp), men jeg bestemte meg for å ikke legge mer penger i en 9 år gammel motor.
Jeg er også lei av Yamaha folket; de oppfører seg som Microsoft, har hatt for stor markedsandel for lenge. Overpriset og dårlig service.
Og, iom nye Yamaha 350er er umulige å få tak i (fant en 2018 model fra forhandler i Lithauen), og Suzuki folket gav meg en mye bedre deal, samt virket faktisk serviceinstilte, så kjøpte jeg en FL350 istedet.
De kompresjonstester gamle motoren for meg også, så da finner jeg ut mer om problemet med den gamle.
...også, prøv å google 'Suzuki FL350 problems' - ingenting. Og den har vært i sirkulasjon i USA et år lenger en her.