Jump to content

Nylig kjøpt Windy 9800 og trenger hjelp til småfiks som må ordnes før den er 100%

Windy 9800 - 1

Recommended Posts

Hei, 

Har vært medlem av forumet en stund og liker det veldig godt. Lest og lært masse allerede. Har kjøpt en Windy 9800 i august i år. Er veldig fornøyd. 2 stk 5,7 l vortec fra 2015 som kun har gått 300 timer og båten er som er drøm i vannet. Noen småting vil det alltid være og det var jeg forberedt på. Gear og gass wire og kontrollboks er altfor hard. Enten gamle wire, eller så er det noe galt med kontrollboksen. Føler jeg neste knekker den hver gang jeg skal sette babord motor i revers. Det er ny installert el toalett og nye rør, men original septik og det lukter for mye for kjerringa. Det må byttes. Så det jeg trenger råd til er. Kontrollboks og wire, hva anbefales. Hvilken septiktank bør jeg gå for. Den gamle originale må byttes. Setter veldig pris på svar. Legger ved et par bilder av skuta. 

C95B9728-67EC-4A09-A992-724A304C1189.jpeg

E58BF783-6DF2-460A-A220-8905950BDB59.jpeg

F8422E58-BF3B-46BB-82EE-956786FC0476.jpeg

Ang trå kontrollboks går det jo an å koble av wire på motor-side og kjenne om det går trått fortsatt, så koble av wire på kontrollboksen og kjenne hvordan selve spaken glir. 

Septik veit jeg ikke hva sommer smarteste løsningen, men sikker på at det er selve septikken som lukter? Slanger inn, slanger ut, lufting.. masse som kan lukte.

ting kan selvsagt renses hvis du har lyst til å ta den jobben :) 

står forskjellige tips her: 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...