Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

WGM36 skrev 15 minutter siden:
Sitat

Kan ta ti og jeg 

Vi er nok ferdig med det.

Sitat

men er det slik at de fleste som går på skjær får regres i mot seg.?

Det er nok noe som jeg ikke forstår selv i det hele, men tror nok at det er et norsk fenomen at forsikringene betaler for det meste her (kanskje for ikke å miste omdømmene og de andre 500.000 båtkunder som betaler for tøyset).

Jeg kan i alle gode fall forsikre at mange av de blindflygerne som krasjer her i landet
ville få riktig en på tryne i de fleste andre landene jeg vet om.

Det gjelder det samme som beskrevet ovenfor: Treffer man noe under vann, uten at man egentlig måtte når man hadde mulighet for å unngå dette, eller t.o.m. land og det hele med for høy fart, behøves det noe veldig god forklaring.
Forsikringen betaler da nok skadene i det store og hele, men skipperen burde ha en god skipperforsikring som også betaler advokaten og rettskostnådene når det går mot straffedom.

Og det er en ørliten forskjell i forhold til bare å få et bot.

Sitat

men vi får se hva resultatet blir, skal ikke gi meg uten en aldri så liten kamp med selskapet.

Nei, det må du i hvert fall gjøre.

:seeya:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

WGM36 skrev 3 minutter siden:
Sitat

Kan ta ti og jeg 

Vi er nok ferdig med det.

Sitat

men er det slik at de fleste som går på skjær får regres i mot seg.?

Det er nok noe som jeg ikke forstår selv i det hele, men tror nok at det er et norsk fenomen
at forsikringene betaler for det meste her (kanskje for ikke å miste omdømmen og de andre 500.000 båtkunder som betaler for tøyset).

Jeg kan i alle gode fall forsikre at mange av de blindflygerne som crasjer her i landet
ville få riktig en på tryne i de fleste andre landene jeg vet om.

Det gjelder det samme som beskrevet ovenfor: Treffer man noe under vann, uten at man egentlig måtte når man hadde mulighet for å unngå dette, eller t.o.m. land og det hele med for høy fart, behøves det noe veldig god forklaring.
Forsikringen betaler da nok skadene i det store og hele, men skipperen burde ha en god skipperforsikring som også betaler advokaten og rettskostnådene når det går mot straffedom.

Og det er en ørliten forskjell i forhold til bare å få et bot.

Sitat

men vi får se hva resultatet blir, skal ikke gi meg uten en aldri så liten kamp med selskapet.

Nei, det må du i hvert fall gjøre.

:seeya:
Jørg

• Create New...