WGM36
Chiefengineer skrev 28 minutter siden:Strengt tatt, 5 knop..?!?
Dette er farta jeg får kun med tilkoplede motorer i tomgang. Jeg antar det samme gjelder din båt. Og du hadde 3-4 knop når skaden skjedde?
Jeg har en fornemmelse om at farten har vært en del høyere her men jeg kan jo selvsagt ta feil.... Kan du forklare litt nærmere angående de materielle skadene?
Hei. Ja 5 knop, det gjør båten på tomgang.
Litt vanskelig å avgjøre sekunder og meter når uhellet er ute, litt forsinkelse i elektroniske spaker fra Volvo.
Men hadde jeg ikke slått bakk hadde mest sannsynlig båten min hvert uten skader, men muligheter for skade på personer i den andre båten.
Vil anslå vekt på begge båter til rundt 8 tonn når uhellet skjedde, motpart lå tilnærmet rolig når jeg treffer han.
Skader på min båt:ettermontert baugspyd bøyd og ødelagt, glassfiber revnet rundt innnfestninger til baugspyd og krakeleringer rundt dreggluke, og feste til anker trykket 2 cm tilbake. Kun små ubetydelige skader i gelcoat under baugspyd, dette på grunn av at nesa ble trykket ned når jeg bakket opp.
Motpart: knust,/delamiert badeplattform og ryggen til sofaen over akterspeil knust/delaminert.
Motpart var også enig i fart når vi diskuterte saken etter uhellet.