Jump to content

Aldri registrert så mange båt skader (Helene og Knud)

Knallipadden

Recommended Posts

Er vel bare å forberede seg på tøffere vær fremover. Har begynt å oppgradere fortøyningstau. Var i dag og kjøpte 24 mm (bruddstyrke 12 tonn). Var litt redd for at det skulle bli for litte "strekk"med så store dimensjoner men det ser ut til fungere fint. Bruker strekkavlaster.

Ekspeditøren spurte hva jeg skulle bruke tauet til. Sovemedisin svarte jeg.

Arne_ skrev 1 minutt siden:

Er vel bare å forberede seg på tøffere vær fremover. Har begynt å oppgradere fortøyningstau. Var i dag og kjøpte 24 mm (bruddstyrke 12 tonn). Var litt redd for at det skulle bli for litte "strekk"med så store dimensjoner men det ser ut til fungere fint. Bruker strekkavlaster.

Ekspeditøren spurte hva jeg skulle bruke tauet til. Sovemedisin svarte jeg.

Hva hadde du før da? 

Stemmer det,tyveri har det vært fokus på og det blir differensiert.

Den nye "trusselen" er vær, burde være en grei sak for en båthavn og bli registrert som en "sikker havn". Medlemmene får rabatt på forsikringen, båthavna blir mer attraktiv, kan muligens tjene litt på det, noe som kan komme medlemmene til gode.

Forsikringsselskapene får færre erstatningskrav, som igjen kommer eierne til gode.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...