Knallipadden Startet 25.September.2018 Del på Facebook Startet 25.September.2018 Forsikringsbransjen opplever rekord høye skade utbetalinger til båter etter de to siste uværene. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/wEGmR1/-Vi-har-aldri-registrert-sa-mange-batskader Sitér dette innlegget Link to post
Arne_ Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Er vel bare å forberede seg på tøffere vær fremover. Har begynt å oppgradere fortøyningstau. Var i dag og kjøpte 24 mm (bruddstyrke 12 tonn). Var litt redd for at det skulle bli for litte "strekk"med så store dimensjoner men det ser ut til fungere fint. Bruker strekkavlaster. Ekspeditøren spurte hva jeg skulle bruke tauet til. Sovemedisin svarte jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 Arne_ skrev 1 minutt siden: Er vel bare å forberede seg på tøffere vær fremover. Har begynt å oppgradere fortøyningstau. Var i dag og kjøpte 24 mm (bruddstyrke 12 tonn). Var litt redd for at det skulle bli for litte "strekk"med så store dimensjoner men det ser ut til fungere fint. Bruker strekkavlaster. Ekspeditøren spurte hva jeg skulle bruke tauet til. Sovemedisin svarte jeg. Hva hadde du før da? Sitér dette innlegget Link to post
Arne_ Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Hadde 16 mm (3,2 tonn) og 18mm (4,8 tonn, de beholder jeg). Jeg skifter i første omgang kun de to som får får mest belastning når det blåser sørvest. Ligger bak en flytemolo og det blir litt bevegelse når det står på som verst. Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Det må jo være god forretning for båtforhandlerne da! Får vel solgt noen nybåter på dette.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Desto værre forretning for de som kjøper forsikringer, håper det blir differensierte priser. Slik at de som bruker penger på å investere i solid fortøyning, eller koster på seg en mer beskyttet båthavn får billigere forsikring enn de som har "en tamp i land ute på ett nes". Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Arne_ Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Får rabatt for avlåst havn med videoovervåking og vaktselskap så det er en slags differensiering i dag. Men kanskje vanskeligere å gjøre en vurdering på hvor utsatt havna er som sådan. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Stemmer det,tyveri har det vært fokus på og det blir differensiert. Den nye "trusselen" er vær, burde være en grei sak for en båthavn og bli registrert som en "sikker havn". Medlemmene får rabatt på forsikringen, båthavna blir mer attraktiv, kan muligens tjene litt på det, noe som kan komme medlemmene til gode. Forsikringsselskapene får færre erstatningskrav, som igjen kommer eierne til gode. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.