Cosse Startet 25.September.2018 Link til dette innlegget Startet 25.September.2018 Hei! Har nå pussa ned hele min rana 530 og sparkla div skader. Jeg lurer på om jeg må ha epoksyprimer før 2k polyuretanlakk over vannlinje? Om jeg må det, må denne da matted ned igjen før 2k polyuretanlakk? :) takk. Sitér dette innlegget Link to post
Puntern Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Det er vel lurest å høre med de du kjøper lakken av, hva primer du skal bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 25.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Puntern skrev 46 minutter siden: Det er vel lurest å høre med de du kjøper lakken av, hva primer du skal bruke. Må jeg bruke primer hele båten eller kun der jeg har sparkla? Tviler på biltema er noe hjelp i akkuratt der? Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 26.September.2018 Link til dette innlegget Svart 26.September.2018 Når jeg lakkerte min snekke, ble jeg av Jotun anbefalt å bruke 2.komp epoxyprimer før lakkering, for best mulig heft. Kjøpte Biltemas 2.komp epoxyprimer, som jeg sprøytet hele skroget med. Sprøytet så med Jotun Hardtop Optima. En polysiloksanmaling, men med samme egenskaper som polyuretanmaling. Dette er nå 5 år siden, mener jeg å huske, og malinga sitter som fjell. Jeg slipte ikke mellom epoxyprimeren og Optimamalinga..... Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 26.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2018 Okei takk for svar! :) Jeg skal bruke rulle/pensel så blir fort litt mer jobb men men! :) Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 26.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2018 Hvordan gikk det? Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 29.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 gikk først på med rull/pensel og avdrager.. noe som ga en finish som jeg ikke sier meg fornøyd med hvertfall.. endte med at vi tok halve båten før jeg ga opp og lot det herde.. gikk så på med pussemaskin og 240 papir ( IGJEN) Og sprøyta heller lakken, hundre ganger bedre med en gang:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.