Knude
Hei igjen. Ut i fra kommentarene til nå er det uten tvil sterkt verdinedsettende og bruke lakk.
som jeg skrev tidligere så er det krav til fagmann for å reparere dette korrekt. Et autorisert plastrepperatør med fagbrev i polymerkompositt har ingen problemer med å reparere dette med gelcoat varig. Det finnes prosedyre for dette hvor tilført varme over tid ( 48 grader i ca 24 timer ) Dette for å unngå krymp av ny Gelcoat og forhindre at det blir synlig senere. Fargen er ikke noe problem i det hele tatt. Om den hadde vært Ferrari rød hadde det blitt litt mer krevende. Samme med mørke blå .
Det undre meg litt at en takstmann som da skal påse at reperasjonen som da skaltilbakeføre båten til den stand den var før skaden mener det er aktuelt med lakk ???????? Eller er kompetansen mangelfull der også ???? At produsenten også anbefaler dette er for utrolig. De har lang erfaring med støpefeil , skader, feilboring osv. som må repareres allerede før produktet forlater fabrikken å de bruker ikke lakk.
Har hvert borti saker hvor det har blitt lagt på ny Gelcoat på 10 -15 kvadrat etter skade. Princess 56... et par år gammel. Der var det heller ikke aktuelt med lakk.
mitt råd må bli å ta dette opp med takstmann og kan ikke repperasjonsverksted tilby å tilbakeføre båten til før skade bør nesten et annet verksted kontaktes for tilbud.
Det finnes autoriserte verksteder innen kompositt arbeid. Liste over noen som .http://www.norboat.no/norboat-autorisasjon/finn-ditt-autoriserte-norboat-medlem.
Det finnes også andre .....
Ser at detidligerei tråden blir kommentert noe om amatører kontra fagfolk. Her på dette forum kommenterer vi alle som private uansett..