Jump to content

Lukket motorbåt, aksling, max 600k, ikke for gammel, 3 gode køyer, forslag?

Vaagen

Recommended Posts

Ja satte det litt på spissen for å få fram poenget. De fleste leveres vel med rett antall viskere som standard da, men husker at bla Aquador nøyde seg med en som standard i sin tid (for å presse ned offisiell startpris antar jeg). Mener bare at de prisene ikke gir den hele sannheten - dog burde jo differansen mellom 2 båter være noenlunde riktig om de ikke er alt ulike i størrelse og evt utstyr da.

Fantino skrev for 2 timer siden:

Denne er jo nær 600’. Dog med et betydelig antall timer på teller.

Har sett den, men tror det er nødvendig med akterkabin, for å få brukbar bokomfort. Den aktuelle båten så også ut, til å trenge litt kjærllighet...

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Kanskje det rett og slett er båter som holder prisen godt? Dette er jo en 1998-modell. Samtidig er der vel betalt dansk MVA i sin tid, uten at det hjelper for meg. Omregnet til NOK koster den 621', og det er for meg en mer spiselig pris - før MVA, da....

Redigert av Vaagen (see edit history)

Ja jeg har Sabb Iveco. Men min motor er fra 2005 og med 370 hk. Har vært og er en kjempe bra motor. Aldri vært noe tull med den. Starter å går som en klokke og er omtrent total røykfri. Egentlig  alt for mye hk. Men det gjør at jeg kan gå mye ned på turtallet og den bruker da forholdsvis lite fuel ved marsfart rundt 20 knop. Når båten passer 23 knop er den uansett ikke spesielt behagelig å kjøre. Skal da lite til før den begynner å bli vinglete. Det er jo en liten kjøl på båten. Men ellers er det en kjempe stødig og god sjøbåt. Vi er en familie på 5 stk og trives godt i båten ?

Takk for info. Er det samme grunnmotor du har, som i den som er avertert, eller en nyere, elektronisk type? Interessert i dine erfaringer med  motortypen generelt, deletilgang, kostnader på servicedeler osv.

Ndg båten, er der spesielle ting å se etter der? Lekkasjer eller andre ting? Har du 3 kabiner, i så fall, er 3. kabinen brukbar? Jeg ser at den beskrives som litt liten av selgeren over.

Beklager maset:-)

Tror kanskje at vår Iveco er en mere moderne type. Commonrail og elektronisk styrt innsprøytning. Gear og gasshendel er også elektronisk. Du får ta en telefon å høre. Jeg har ikke kjennskap til hvordan de eldre motorene er. Det er iallefall ingen problemer å få tak i deler til den vår motor. Stikk lugaren på SB side er liten egner seg kun til å sove. Jeg er 177 cm og sover greit der, men den passer best til barn. Lugaren under salongen er stor og kan fint ligge 2- 3 voksne der. Som regler ligger vi voksne i lugaren under salongen og 2 stk barn forkabinen og 3 mann i stikklugaren.  Her finner du en gammel test http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-halco-31-royal-god-familiebåt

Båten er 31 fot, badeplattformen kommer i tillegg. Kjenner ikke til at det er noen spesielle svakheter med disse båtene, uten at mange er såkalte selvbygde. Da kan man finne alt fra gode til mindre heldige eksemplarer. Dette er vel grunnen til at mange Halco'er er forholdsvis lavt priset i forhold til NB, Viknes, Viksund osv. Finner du et godt eksemplar får du som nevnt mye båt for pengene. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...