Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev for 3 timer siden:

Det skjer betydelig utvikling på området, eksempelvis har BMW økt kapasiteten på batteriet i sin lille elbil med 30% mens vekten av batteriet har økt med kun 10 kilo.

 

 

Teknologien har vært tilstede nesten fra start av i3 i 2014, bare at de forretningsmessig har innført mer rekkevidde gradvis for å dra nytte av et godt salg hele veien.

Om ca 3 år kommer det batterier til biler og mobiltelefoner som er 5-6 ganger så effektive som dagens med tanke på både varighet (rekkevidde) og ladehastighet.

BMW fikk i3 120ah nå, men de har også 150ah klart. De venter sannsynligvis bevisst litt til med å gi markedet slike batterier så lenge salget er godt nok og holdes stigende fint - også med tanke på de egentlige elbilmodellene BMW skal satse på, nemlig rimeligere biler å produsere enn den ekstremt dyre karbon-bilen i3. 

 

Allerede 2019 lanseres VW I.D med 3 ulike rekkevidder. Lengste vil få 60 mil og 4wd. 

 

Likevel vil ikke dette være like attraktivt i en Windy eller Ibiza da sjøen ikke er som veien. Og avgiftsnivåene er meget forskjellige. Men kanskje blir det mer attraktivt i fremtiden langt der fremme.

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev for 3 timer siden:

Det skjer betydelig utvikling på området, eksempelvis har BMW økt kapasiteten på batteriet i sin lille elbil med 30% mens vekten av batteriet har økt med kun 10 kilo.

 

 

Teknologien har vært tilstede nesten fra start av i3 i 2014, bare at de forretningsmessig har innført mer rekkevidde gradvis for å dra nytte av et godt salg hele veien.

Om ca 3 år kommer det batterier til biler og mobiltelefoner som er 5-6 ganger så effektive som dagens med tanke på både varighet (rekkevidde) og ladehastighet.

BMW fikk i3 120ah nå, men de har også 150ah klart. De venter sannsynligvis bevisst litt til med å gi markedet slike batterier så lenge salget er godt nok og holdes stigende fint - også med tanke på de egentlige elbilmodellene BMW skal satse på, nemlig rimeligere biler å produsere enn den ekstremt dyre karbon-bilen i3. 

 

Allerede 2019 lanseres VW I.D med 3 ulike rekkevidder. Lengste vil få 60 mil og 4wd. 

 

Likevel vil ikke dette være like attraktivt i en Windy eller Ibiza da sjøen ikke er som veien. Og avgiftsnivåene er meget forskjellige. 

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev for 3 timer siden:

Det skjer betydelig utvikling på området, eksempelvis har BMW økt kapasiteten på batteriet i sin lille elbil med 30% mens vekten av batteriet har økt med kun 10 kilo.

 

 

Teknologien har vært tilstede nesten fra start av i3 i 2014, bare at de forretningsmessig har innført mer rekkevidde gradvis for å dra nytte av et godt salg hele veien.

Om ca 3 år kommer det batterier til biler og mobiltelefoner som er 5-6 ganger så effektive som dagens med tanke på både varighet (rekkevidde) og ladehastighet.

BMW fikk i3 120ah nå, men de har også 150ah klart. De venter sannsynligvis bevisst litt til med å gi markedet det batterie så lenge salget er godt nok. 

Lingefan

Lingefan

Mouche skrev for 3 timer siden:

Det skjer betydelig utvikling på området, eksempelvis har BMW økt kapasiteten på batteriet i sin lille elbil med 30% mens vekten av batteriet har økt med kun 10 kilo.

 

 

Teknologien har vært tilstede nesten fra start av i3 i 2014, bare at de forretningsmessig har innført mer rekkevidde gradvis for å dra nytte av et godt salg hele veien.

Om ca 3 år kommer det batteriet som er 5-6 ganger så effektive med tanke på både varighet (rekkevidde) og ladehastighet.

BMW fikk i3 120ah nå, men de har også 150ah klart. De venter sannsynligvis bevisst litt til med å gi markedet det batterie så lenge salget er godt nok. 



×
×
  • Create New...