JUL
Takk for positive tilbakemeldinger, jeg gjør et forsøk og starter en tråd neste helg. Nå skal jeg avgårde å jakte sesongens første minusgrader på fjellet
Vi får se om vi greier å holde oss noenlunde på sporet. Har en mistanke om at dette blir en magnet på klimafornektere, tradisjonelle fossiltilhengere og teslamenigheten. Time will show...
Første del av tråden vil nok i stor grad bli viet oppussing av båten. Håper dere som har erfaring med Vestfjord stikker hodet innom og kommer med tips (:
Jeg mener at elektriske båter har mye for seg i displacementbåter. Her kan man nå langt på begrenset størrelse på batteri så lenge man holder seg under skrogfarten (10 timer pluss). For planende båter blir størrelse, kostnad og vekt for stor i forhold til hva man får ut av kjøring i plan (30 min).
Nå har jeg jo selv fraviket dette prinsippet med Vestfjorden Men pga. begrensing på garasjeporthøyden måtte det bli en båt med planende skrog. Her en en fin link som forklarer forskjellen mellom skrogtypene og tilhørende effektforbruk med tanke på elektrisk motor.