Jump to content

Edit History

Bottenopp

Bottenopp

For to tonn mer (altså 17 tonn) så har du batteri nok til å drifte en hurtiggående katamaran som er 42 meter lang og tar 290 mennesker. Da har du 2100 kWt med strøm og kan tuffe 40-50 nautiske mil (i 20 knop), som tilsvarer Stavanger - Lysebotn - Stavanger på ca 3 timer. Billig er det ikke, men så sparer en 270.000 liter diesel i året og. Viktigste er at ikke fjordene tåkelegges og stinker diesel, slik Hardangerfjorden gjør med cruiceskip...blir dårlige reklame-selfies da... 

For privatpersoner er det for spesielt (rike) interesserte personer, men for næring er det først og fremst utviklingsprosjekt...sånn som for elbiler i begynnelsen.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/9vRn5W/naa-er-verdens-raskeste-elektriske-hurtigbaat-i-trafikk-fra-stavanger

Bottenopp

Bottenopp

For to tonn mer (altså 17 tonn) så har du batteri nok til å drifte en hurtiggående katamaran som er 42 meter lang og tar 290 mennesker. Da har du 2100 kWt med strøm og kan tuffe 40-50 nautiske mil, som tilsvarer Stavanger - Lysebotn - Stavanger. Billig er det ikke, men så sparer en 270.000 liter diesel i året og. Viktigste er at ikke fjordene tåkelegges og stinker diesel, slik Hardangerfjorden gjør med cruiceskip...blir dårlige reklame-selfies da... 

For privatpersoner er det for spesielt (rike) interesserte personer, men for næring er det først og fremst utviklingsprosjekt...sånn som for elbiler i begynnelsen.

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/9vRn5W/naa-er-verdens-raskeste-elektriske-hurtigbaat-i-trafikk-fra-stavanger



×
×
  • Create New...