Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

Ja, jeg kunne veldig godt tenkt meg en elmotor i stedet for den digre og bråkete klumpen med haugevis av bevegelige slitedeler.

Samtidig har jeg lyst på rekkevidde på mange hundre nautiske mil.

Tror hybridløsninger er mye mer gunstig enn å pushe på rene elektriske løsninger. Så kan man kjøre eldrift på kortere distanser, men om man skal f.eks. 100 nm kan man forsyne systemet med dieselgenerator. Det beste fra begge verdener. Det er også kjekt å ha diesel til f.eks. dieselvarmer og oppvarming av vann, så slipper man å bruke masse el-kw på slikt.

S/Y Emma

S/Y Emma

Ja, jeg kunne veldig godt tenkt meg en elmotor i stedet for den digre og bråkete klumpen med haugevis av bevegelige slitedeler.

Tror hybridløsninger er mye mer gunstig enn å pushe på rene elektriske løsninger. Så kan man kjøre eldrift på kortere distanser, men om man skal f.eks. 100 nm kan man forsyne systemet med dieselgenerator. Det beste fra begge verdener. Det er også kjekt å ha diesel til f.eks. dieselvarmer og oppvarming av vann.

S/Y Emma

S/Y Emma

Ja, jeg kunne veldig godt tenkt meg en elmotor i stedet for den digre og bråkete klumpen med hundre bevegelige slitedeler.

Tror hybridløsninger er mye mer gunstig enn å pushe på rene elektriske løsninger. Så kan man kjøre eldrift på kortere distanser, men om man skal f.eks. 100 nm kan man forsyne systemet med dieselgenerator. Det beste fra begge verdener. Det er også kjekt å ha diesel til f.eks. dieselvarmer og oppvarming av vann.

S/Y Emma

S/Y Emma

Ja, jeg kunne veldig godt tenkt meg en elmotor i stedet for den digre og bråkete klumpen med hundre bevegelige slitedeler.

Tror hybridløsninger er mye mer gunstig enn å pushe på rene elektriske løsninger. Så kan man kjøre eldrift på kortere distanser, men om man skal f.eks. 100 nm kan man forsyne systemet med dieselgenerator. Det beste fra begge verdner. Det er også kjekt å ha diesel til f.eks. dieselvarmer og oppvarming av vann.

• Create New...