Jump to content

Edit History

Snemann

Snemann

Lada og jaguar ! 

Her er det jo samme skrog fra samme fabrikk. Såvidt jeg kan se, fra parker og Askeladdens hjemmesider, er båtvekt nøyaktig lik. Skulle tro at tykkere skrog ville veie mer?

At en representant for Askeladden sier at deres merke er overlegent, er jo ikke annet å forvente.

synes dette minner mye om skepsisen mot bruktimporterte biler for noen år tilbake. Det var jo ikke måte på hvor skumle og dårlige de bilene var. Underlegne i kvalitet, juks med kjørelengde og ikke tilpasset nordiske forhold.

Er det for billig, må det være noe galt.

Etter mitt syn tenker jeg at Norge er et lite marked, få båter selges og det presser frem høye marginer eller konkurs hos forhandlerne. 

Så enkelt kan det være.

Snemann

Snemann

Lada og jaguar ! 

Her er det jo samme skrog fra samme fabrikk.

At en representant for Askeladden sier at deres merke er overlegent, er jo ikke annet å forvente.

synes dette minner mye om skepsisen mot bruktimporterte biler for noen år tilbake. Det var jo ikke måte på hvor skumle og dårlige de bilene var. Underlegne i kvalitet, juks med kjørelengde og ikke tilpasset nordiske forhold.

Er det for billig, må det være noe galt.

Etter mitt syn tenker jeg at Norge er et lite marked, få båter selges og det presser frem høye marginer eller konkurs hos forhandlerne. 

Så enkelt kan det være.

• Create New...