Jump to content

Edit History

John_Kr

John_Kr


Skrivefeil

Cognac skrev for 12 timer siden:

Mye krasse kommentarer ser jeg.

Er overhodet ikke et tulle innlegg fra min side.

Jeg har en ny motor der jeg sjekket olje ved båtoppsett, og når den da viser seg at den er grå, tapper jeg selvføgelig av oljen. Vet at intervallet er 3år, men noe er jo tydeligvis galt.

DERFOR postet jeg på forumet her i håp om noen gode råd.

Har fått noen bra inspill, men skjønner ikke hvorfor noen bruker tid på å ødelegge innlegget mitt.

Takker uansett for svar, og blir å ta med oljen til forhandler for en vurdering.

 

Hei Cognac

Det er noe synd at du opplever at vi ødelegger din tråd, tror ikke det er vår mening. Jeg har lest gjennom tråden flere ganger og du har fått et entydig anbefaling = kontakt din leverandør for videre saksbehandler. Jeg regner med at du ønsket et svar som vi ga deg, regner med at du ikke ønsket et svar som anbefaler deg å begynne å rote med simmeringer (3 stk) og pakninger (2 stk) i garantiperioden? Når tråden sporer litt av skyldes at når vi spør deg om diverse teknsike spørsmål så svarer du oss ikke på det, du lar bare saken henge, samt at de bildene du har lagt ut etter min bedømming er svært unormal. Jeg har vært borti mange motorer og har aldri sett eller hørt om noe slikt på en ny motor, i tillegg ser propell akslingen ut til å være noe gamlere en 6 mnd, alt dette gjorde at noen ble mistenksom.

 

Nå er det slik at jeg også har en Evinrude G2 som er 6 mnd gammel og jeg har hatt også giroljeutfordringer, årlig inspeksjon feilet på oljenivå og fargeforskjeller i oljen, har egen gjennomsiktig oljetank. Det ble håndert gjennom min Leverandør som igjen tok dette med Importør. Litt til og fra så ble det bestemt at oljen skulle tappes av og oljeplugg inspiseres, men jeg fikk ikke tillatelse til å gjøre jobben selv, det ble sendt personell til å inspisere og fylle på ny olje samt at all motordata ble dumpet for arkivering. Så skal man gjennomføre garantien fult ut så skal ikke hverken du eller jeg bare tappe av oljen for å inspisere, garantien opprettholdes desom man følger vedlikeholdsprogrammet. Har vi tuklet med eget opplegg så vil det syvende og sist gå ut over eieren. Vil bare legge til at min propellaksling ser ikke ut som din, min er blank og fin ...

 

Når du ikke ble helt fornøyd av innleggene så håper jeg fortsatt at du vil ha et positivt inntrykk av forumet og at du legger ut ditt svar på din hendelse, den er verdifull for oss andre. Så igjen, vil bare beklage at du ikke fikk de svarene du ønsket.

 

 

  

John_Kr

John_Kr

Cognac skrev for 12 timer siden:

Mye krasse kommentarer ser jeg.

Er overhodet ikke et tulle innlegg fra min side.

Jeg har en ny motor der jeg sjekket olje ved båtoppsett, og når den da viser seg at den er grå, tapper jeg selvføgelig av oljen. Vet at intervallet er 3år, men noe er jo tydeligvis galt.

DERFOR postet jeg på forumet her i håp om noen gode råd.

Har fått noen bra inspill, men skjønner ikke hvorfor noen bruker tid på å ødelegge innlegget mitt.

Takker uansett for svar, og blir å ta med oljen til forhandler for en vurdering.

 

Hei Cognac

Det er noe synd at du opplever at vi ødelegger din tråd, tror ikke det er vår mening. Jeg har lest gjennom tråden flere ganger og du har fått et entydig anbefaling = kontakt din leverandør for videre saksbehandler. Jeg regner med at du ønsket et svar som vi ga deg, regner med at du ikke ønsket et svar som anbefaler deg å begynne å rote med simmeringer (3 stk) og pakninger (2 stk) i garantiperioden? Når tråden sporer litt av skyldes at når vi spør deg om diverse teknsike spørsmål så svarer du oss ikke på det, du lar bare saken henge, samt at de bildene du har lagt ut etter min bedømming er svært unormal. Jeg har vært borti mange motorer og har aldri sett eller hørt om noe slikt på en ny motor, i tillegg ser propell akslingen ut til å være noe gamlere en 6 mnd, alt dette gjorde at noen ble mistenksom.

 

Nå er det slik at jeg også har en Evinrude G2 som er 6 mnd gammel og jeg har hatt også giroljeutfordringer, årlig inspeksjon feilet på oljenivå og fargeforskjeller i oljen, har egen gjennomsiktig oljetank. Det ble håndert gjennom min Leverandør som igjen tok dette med Importør. Litt til og fra så ble det bestemt at oljen skulle tappes av og oljeplugg inspiseres, men jeg fikk ikke tillatelse til å gjøre jobben selv, det ble sendt personell til å inspisere og fylle på ny olje samt at all motordata ble dumpet for arkivering. Så skal man gjennomføre garantien fult ut så skal ikke hverken du eller jeg bare tappe av oljen for å inspisere, garantien opprettholdes desom man følger vedlikeholdsprogrammet. Har vi tuklet med eget opplegg så vil det syvende og sist gå ut over eieren. 

 

Når du ikke ble helt fornøyd av innleggene så håper jeg fortsatt at du vil ha et positivt inntrykk av forumet og at du legger ut ditt svar på din hendelse, den er verdifull for oss andre. Så igjen, vil bare beklage at du ikke fikk de svarene du ønsket.

 

 

  

John_Kr

John_Kr

Cognac skrev for 12 timer siden:

Mye krasse kommentarer ser jeg.

Er overhodet ikke et tulle innlegg fra min side.

Jeg har en ny motor der jeg sjekket olje ved båtoppsett, og når den da viser seg at den er grå, tapper jeg selvføgelig av oljen. Vet at intervallet er 3år, men noe er jo tydeligvis galt.

DERFOR postet jeg på forumet her i håp om noen gode råd.

Har fått noen bra inspill, men skjønner ikke hvorfor noen bruker tid på å ødelegge innlegget mitt.

Takker uansett for svar, og blir å ta med oljen til forhandler for en vurdering.

 

Hei Cognac

Det er noe synd at du opplever at vi ødelegger din tråd, tror ikke det er vår mening. Jeg har lest gjennom tråden flere ganger og du har fått et entydig anbefaling = kontakt din leverandør for videre saksbehandler. Jeg regner med at du ønsket et svar som vi ga deg, regner med at du ikke ønsket et svar som anbefaler deg å begynne å rote med simmeringer (3 stk) og pakninger (2 stk) i garantiperioden? Når tråden sporer litt av skyldes at når vi spør deg om diverse teknsike spørsmål så svarer du oss ikke på det, du lar bare saken henge, samt at de bildene du har lagt ut etter min bedømming er svært unormal. Jeg har vært borti mange motorer og har aldri sett eller hørt om noe slikt på en ny motor, i tillegg ser propell akslingen ut til å være noe gamlere en 6 mnd, alt dette gjorde at noe ble mistenksom.

 

Nå er det slik at jeg også har en Evinrude G2 som er 6 mnd gammel og jeg har hatt også giroljeutfordringer, årlig inspeksjon feilet på oljenivå og fargeforskjeller i oljen, har egen gjennomsiktig oljetank. Det ble håndert gjennom min Leverandør som igjen tok dette med Importør. Litt til og fra så ble det bestemt at oljen skulle tappes av og oljeplugg inspiseres, men jeg fikk ikke tillatelse til å gjøre jobben selv, det ble sendt personell til å inspisere og fylle på ny olje samt at all motordata ble dumpet for arkivering. Så skal man gjennomføre garantien fult ut så skal ikke hverken du eller jeg bare tappe av oljen for å inspisere, garantien opprettholdes desom man følger vedlikeholdsprogrammet. Har vi tuklet med eget opplegg så vil det syvende og sist gå ut over eieren. 

 

Når du ikke ble helt fornøyd av innleggene så håper jeg fortsatt at du vil ha et positivt inntrykk av forumet og at du legger ut ditt svar på din hendelse, den er verdifull for oss andre. Så igjen, vil bare beklage at du ikke fikk de svarene du ønsket.

 

 

  



×
×
  • Create New...