Jump to content

Edit History

Arne_

Arne_

Du har egentlig to muligheter. Enten er det signalfeil (feil på antenne, giver, ledninger fra giver, koblinger) eller så er ligger feilen inni plotteren. Sannsynligheten for at feilen ligger på den delen som er eksponert for vær og/eller fukt er størst.

Mottakere reagerer forskjellig på signalfeil, alt fra å ta inn signalet når det igjen er stabilt til å ignorere det. Sistnevnte vil i så fall resultere i at visning av signal "blir borte til jeg restarter" slik du skriver.

Tror ikke du kommer unna elimineringsmetoden. Ville begynt med alle koblinger. Deretter hadde jeg gått løs på gps-antenna og kabel fra denne. At plotter indikerer feil fra to separate kilder gjør at du kanskje vil sjekke den som nr. to. Da kan du i så fall forsøke å koble en annen kompatibel gps som du vet virker til antennekabelen for å få verifisert at signalene er ok. 

Var nylig gjennom en lignende prosess på en VHF. Det viste seg til slutt at det var selve VHF-en som var gåen. Sendte krystallklart men mottok ikke.

Arne_

Arne_

Du har egentlig to muligheter. Enten er det signalfeil (feil på antenne, giver, ledninger fra giver, koblinger) eller så er ligger feilen inni plotteren. Sannsynligheten for at feilen ligger på den delen som er eksponert for vær og/eller fukt er størst.

Mottakere reagerer forskjellig på signalfeil, alt fra å ta inn signalet når det igjen er stabilt til å ignorere det. Sistnevnte vil i så fall resultere i at visning av signal "blir borte til jeg restarter" slik du skriver.

Tror ikke du kommer unna elimineringsmetoden. Ville begynt med alle koblinger. Deretter hadde jeg gått løs på gps-antenna og kabel fra denne. At plotter indikerer feil fra to separate kilder gjør at du kanskje vil sjekke den som nr. to. Da kan du i så fall forsøke å koble en annen kompatibel gps som du vet virker til antennekabelen for å få verifisert at signalene er ok. 

Har vært igjennom samme prosess på en VHF. Det viste seg til slutt at det var selve VHF-en som var gåen. Sendte krystallklart men mottok ikke.

Arne_

Arne_

Vanskelig å si basert på beskrivelsen.

Du har egentlig to muligheter. Enten er det signalfeil (feil på antenne, giver, ledninger fra giver, koblinger) eller så er ligger feilen inni plotteren. Sannsynligheten for at feilen ligger på den delen som er eksponert for vær er størst.

Mottakere reagerer forskjellig på signalfeil, alt fra å ta inn signalet igjen når det igjen er stabilt til å ignorere det. Sistnevnte vil i så fall resultere i at visning av signal "blir borte til jeg restarter" slik du skriver.

Tror ikke du kommer unna elimineringsmetoden. Ville begynt med alle koblinger. Deretter hadde jeg gått løs på gps-antenna og kabel fra denne. Du kan også forsøke å koble en annen kompatibel gps til antennekabelen for å få verifisert at signalene er ok. 

Har vært igjennom samme prosess på en VHF. Det viste seg til slutt at det var selve VHF-en som var gåen. Sendte krystallklart men mottok ikke.

• Create New...