Pia-Adrine Startet 29.September.2018 Del på Facebook Startet 29.September.2018 Er det noen som vet ventilklaring på D9-500? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 29.September.2018 Del på Facebook Svart 29.September.2018 Er det et servicepunkt å sjekke ventilklaring eller er det en annen grunn til at du spør? Jeg trodde det var hydrauliske ventilløftere på denne motoren (altså selvjusterende ventilklaring) men jeg har ikke boka foran meg nå. ? Sitér dette innlegget Link to post
Pia-Adrine Svart 30.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2018 Ventilklaring på 800timer, er ikke hydrauliske løftere! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 Nei, det er ikke hydrauliske ventilløftere på D9 og oppover. Må huske å justere høyden på injectorer også, det krever spesialverktøy. Har du ikke servicemanualen? Sitér dette innlegget Link to post
Pia-Adrine Svart 30.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2018 Har service manualen, men står ingen ting om ventilklaring. Sitér dette innlegget Link to post
Pia-Adrine Svart 30.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2018 Har funnet ut av det, in:0,30 eks:0,50mm, og trenger ikke noe spesialverktøy for justeringen, bare tannhjul for og sette på svinghjulkrans for tørn av motor! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 Nei, trenge bare følerblad til ventilene. Men du må også justere injectorene mener jeg på, og dei trenger spesialverktøy om jeg ikke husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 Pia-Adrine skrev 1 time siden: , bare tannhjul for og sette på svinghjulkrans for tørn av motor! Hvis du kjøper deg en fjærende bryter eks.en bryter til horn, kan du turne motoren med starteren. Mener å huske at det er merkinger på kammen for når hver enkelt sylinder kan justeres. Med litt trening "slår" du motoren til rett posisjon med starteren. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
bellen Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 nomen skrev 33 minutter siden: Hvis du kjøper deg en fjærende bryter eks.en bryter til horn, kan du turne motoren med starteren. Mener å huske at det er merkinger på kammen for når hver enkelt sylinder kan justeres. Med litt trening "slår" du motoren til rett posisjon med starteren. Veldig dumt forslag. Bare et lite klikk på starteren kan lett tørne motoren 2-3 omdreininger. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.September.2018 Del på Facebook Svart 30.September.2018 (redigert) Da gjør du det feil, har gjort dette over hundre ganger, funker hver gang. Redigert 30.September.2018 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Pia-Adrine Svart 30.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2018 bellen skrev 1 time siden: Veldig dumt forslag. Bare et lite klikk på starteren kan lett tørne motoren 2-3 omdreininger. Helt riktig, går ikke på denne type motor, har gjort det på mindre gamle volvo motorer mange ganger . Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 1.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2018 (redigert) Vel, JEG har gjort det mange ganger ihvertfall, og kommer til å fortsette med det. Så får dere som ikke mestrer teknikken bruke håndkraft? Edit: Nå er det på D9,12,13 og 16 i lastebil jeg har erfaring fra, om de skiller seg fra Penta versjonene vet jeg ikke..trodde ikke det. Redigert 1.Oktober.2018 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.