Jump to content

Adapter for Jabsco 50890-1000 septikpumpe

MR Swe

Recommended Posts

Hei,

Har kjøpt en ny septikpumpe da den gamle Johnson pumpen ikke ville mer.
Men Når jeg skulle montere den ser jeg at på den gamle pumpen er det 38mm inn og 25 mm ut men på den nye Jabsco er det 38 mm på begge sider.

Finnes det noen adpater fra 38 til 25 som man kan koble mellom pumpen og slanget ut? Og er det ok i såfall?

Redigert av MR Swe (see edit history)

er denne

https://seatronic.no/vvs/pumper/septikpumper/jabsco-septikpumpe

• Fleksibel installasjon
  • Ingen filtre nødvendig
  • Kompakt og enkel design
  • Tømmer 19liter pr min, kan kjøres opptil 30min kontinuerlig
  • Selvsugende opp til 3 meter. 
  • Tilkoblinger 38mm (1 1 / 2”)
  • Strømforbruk ved 12V = 8A
  • Jabsco varenummer: 50890-1000

Er ikke med kvern.

MR Swe skrev for 11 timer siden:

OM du har kvern i toalettpumpen, så er jo innholdet i septiktanken allerede kvernet og bør klare en restriksjon ned til en mindre slangedimensjon. Men, det gror jo alltid fast et belegg innvendig i septiktanken, og dette løsner typisk som flak. Disse flakene kan jo sette seg fast flere steder; ved inngangen til utløpet i tanken, inne i pumpa eller i den diskuterte adapteren til mindre slangedimensjon. Jeg ville fortsatt montert utstyret og brukt det for å få erfaring over tid. Du vet jo i hvertfall nå hvordan installasjonen er bygget opp slik at ev. feilsøking og retting burde gå greit.

Trådstartaren efterfrågade ursprungligen en pump med 38/25 mm anslutningar.

Den Jabsco pumpen som refereras till finns i två utförande:

image.png.fabbd3a87bb7491c98440a2c07bc6b77.png

Den övre har då anslutning för 38 mm slang och den nedre för 19, men det är en ansats på stosarna så att man nog skall kunna ansluta 25 mm slang på den nedre pumpen.

Jag har bägge pumparna och jag har en känsla att man skulle kunna bygga om till den mindre anslutningen i den ena sidan.

Anslutningsstosarna är gängmonterade på pumphuset och dom och tillhörande jokerventiler ingår i reparations-satsen så det skulle ju kanske gå att köpa en pump plus en rep-sats och kombinera efter önskemål.

Kolla med någon återförsäljare.

:fishing:

Insert other media

Hei,

Sitter med 4 ulike valg.

1. Selge den jabsco pumpen jeg bare brukt en gang for kjøpe en ny med kverne og 28 mm utgang og bruke slanger som er på stedet i dag.

2. Bruke oppsettet som nå er med Jabsco pumpen som har 38mm utgang og ha adapter til 28 og håpe ting ikke fastner der.
3. Bytte til el-toalett med kvern og kjøre med løsningen som er nå

4. Bytte gjennomføringen + kuleventilen til 38mm og så koble til utgangen på septikpumpen.

Hva tror dere? . Veldig lite lyst på alt 4. Borre nytt hyll under vannlinjen :-(

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...