Kjølhal Startet 30.September.2018 Link til dette innlegget Startet 30.September.2018 Hei, helt ny på forumet her, så beklager hvis jeg gjør dette helt feil! Jeg har fått en båt som jeg skal pusse opp, og tenker at det hadde vært morsomt å vite hva slags båt det er. I båtregisteret står det at det er en "Nordkapp", men hvilken modell? Jeg synes den likner litt på Nordkapp 17, men den har ikke "riller" (take it easy on me - helt ny i gamet, hehe) under som de jeg kan se på Google. På forhånd takk! :) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 30.September.2018 Link til dette innlegget Svart 30.September.2018 hei Nei synes ikke den ligner hetl. Fant et Youtube klipp av en som med rimelig sikkerhet synes å være en Nordkapp 17 HT. Se på vinduene forann i overbygget - ikke helt likt vel...? Sitér dette innlegget Link to post
Kjølhal Svart 30.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2018 omhI skrev 17 minutter siden: hei Nei synes ikke den ligner hetl. Fant et Youtube klipp av en som med rimelig sikkerhet synes å være en Nordkapp 17 HT. Se på vinduene forann i overbygget - ikke helt likt vel...? Nei, det ser ikke helt likt ut. Ser ut til at vinduet på min går lenger bakover? Har prøvd meg på diverse søk, men kommer ikke frem til noe jeg mener likner "eksakt"... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Ser ut som en Halco 16,5 mener jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mons Olav Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Selco 16 fot. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Korsfjord Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 ivar skrev for 4 timer siden: Ser ut som en Halco 16,5 mener jeg Støtter denne. Sitér dette innlegget Link to post
jo--and Svart 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2018 Ligner Halco ja. Her er en som bildet er lånt her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Kjølhal Svart 3.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2018 Takk for svar! Jeg er enig, likner på en Halco! :) Kan noen svare på om jeg trenger lang eller kort stamme på motoren jeg skal kjøpe til denne? Jeg målte fra der motoren skal festes og helt ned, fikk 53cm på tommestokken. Har jeg målt riktig? Da er det lang stamme, ikke sant? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2018 jepp, lang er vanligvis 20" / 51cm. målte du loddrett ned, eller langs akterspeilet , som gjerne skrår litt utover ? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kjølhal Svart 3.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2018 Prøvde å måle loddrett ned - fra midt topp til midt bunn. Jeg har vel mest sannsynelig bommet med noen centimeter? Siden jeg fikk 53cm, altså? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.