Jump to content

undervannshus yamaha 9.9, kan det repareres?

Acer85

Recommended Posts

Heisann ,

Jeg er ny på dette forumet og litt grønn på båter , 

For et par dager siden kjøpte jeg en helt grei båt med henger og fullpakke.

Jeg fikk med en gammel 9.9 Yamaha påhengsmotor som har skade i propell området ( se bildet ) , den er helt knust.

vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det helt men håper bildene sier mer.

SÅ til det store spørsmålet , kan jeg redde dette undervannshuset ved og kjøpe brukte deler til det ? Eller må jeg kjøpe brukt undervannshus ?

Blir uaktuelt og kjøpe nytt undervannshus da det koster mye mer enn båten og hengeren til sammen...

Takker for alle tips ,

20180930_120259.jpg

20180930_120254.jpg

20180930_120248.jpg

20180930_120238.jpg

24 minutes ago, nomen said:

Før du begynner med noesomhelst, bør du se om du får av undervannshuset uten å knekke flere skruer. Gjør du det, må du få ut de to knekte skruene som vi ser på bildet.

Først når hele undervannshuset er demontert, kan du se om det er noe å reparere på

Jeg ville begynnt med å se på delelisten for motoren.
Er den delen som har knekt av selve undervannshuset og ikke går å få som egen del er løpet kjørt.
Sveise støpejern er vanskelig og at brudet også er i en lagerbane hvor det mangler en del gjør prosjektet urealistisk å få til.
Da gjenstår det eventuelt å få tak i en delemotor for å bygge opp igjen en motor av begge.
Først hvis dette er aktuelt hadde jeg brukt timevis på å krangle med fast irrede skruer i aluminium som er noe av det mest frustrende jeg kan tenke meg.

Redigert av pipe (see edit history)

Sant nok, men de fire skruene som holder undervannshuset, bør man uansett få løsnet,og undervannshuset løs fra motoren.

Det kan fort stoppe allerede der, og da nytter det ikke med hverken brukte eller nye deler.

Er dette en skade du selv har påført motoren, ble skaden oppdaget etter kjøp, eller har du med viten og vilje kjøpt deg ett problem?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

nomen skrev 1 time siden:

Før du begynner med noesomhelst, bør du se om du får av undervannshuset uten å knekke flere skruer. Gjør du det, må du få ut de to knekte skruene som vi ser på bildet.

Først når hele undervannshuset er demontert, kan du se om det er noe å reparere på

Hele undervannshuset er demonter , det som ligger ( på bildet ) er den grei propellen henger på.

Hmmm , ja jeg ser det er 2 knekte skruer , må vel båre de ut da ?

Er dette en skade du selv har påført motoren, ble skaden oppdaget etter kjøp, eller har du med viten og vilje kjøpt deg ett problem?

Nei denne skaden fikk jeg med på kjøpet , derfor jeg gikk båten etc så billig.

Trudde selv det var en enkel sak og fikse selv ved å evt få nytt hus , liker godt og skru men hvis det blir for avansert så prøver jeg noe annet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...