Jump to content

Glatt trapp med bue - hunden glir - noe å ha på som ikke er permanent?

Tor Arild

Recommended Posts

Denne trappa er veldig fin - men den er glatt for vår firbente venn.

Gjør at han glir og liker alt ved båten - foruten trappa. 

Nedside er også at når han går nedover - så bremser han og lager merker med klørne. 

Går fint oppover.

De fleste tepper for trapper er rette i front - og har et voldsomt sterkt lim som setter merker og i verste tar med lakken når de fjernes. 

Pelskompisen min er snart 9 - så jeg kan ikke regne med at han blir med mer enn 3-4 år til. 

Er derfor på søken etter tepper jeg kan klippe til selv - og gjerne med et lim som fungerer litt som limet på de gule lappene: Ikke så sterkt at det river med seg det som er under slik at det lar seg fjerne en dag i fremtiden. 

Er det noen som har forslag til løsning?

Mvh

Tor Arild

944_1144182522.jpg

Jeg tenker også på antiskli-tape. Vi har det i trappa hjemme, og jeg vurderte også å legge en stripe på hvert trinn i trappa i båten.

Det eneste problemet er at det sitter veldig godt, så jeg feiget ut fordi jeg var redd for at jeg ikke skulle få den av uten å dra av lakken samtidig. Det går sikkert greit med litt varme og forsiktighet, men jeg drøyde såpass lenge at barna ble større og behovet forsvant. 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

@index, takk skal du ha. 

Er nok det vi kommer til å gjøre. Klipper til en antiskliduk som foreslått over som strakstiltak for bikkja - og så får jeg finne noen i nærheten som kan få maler av meg til å klippe og kantsy. 

Synes trappa er så fin, så etter at pelskompisen har parkert - så ønsker jeg treet tilbake uten å måtte slipe ned og lakke opp igjen.

Fordelen med antiskli er at jeg vil få indikasjon på om han "stoler" på trappa før jeg gjør noe mer. I gamle båten la jeg alltid en formklippet antiskliduk i hjørnet under bordet slik at han skulle ha et sted når vi var ute i mye sjø, så han er vant med løsningen. 

Mvh

Tor Arild 

@Ask, gå til youtube og søk på hunder med sokker... Min tilter ihvertfall i vinkel av sokker. 

Han er ikke vant til det fra han var liten, så det toget er nok gått. 

Er ingen trekk- eller jakthund så han har ikke blitt bestykket med sokker mot kvass kornsnø eller skare. Hadde en sokk engang etter sår i foten på ene labben. Tok 5 dager før det grodde - og han spiste seg gjennom fem sokker. Nye strømper hver morgen der altså!

Mvh

Tor Arild

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...