Tor Arild Startet 30.September.2018 Link til dette innlegget Startet 30.September.2018 Denne trappa er veldig fin - men den er glatt for vår firbente venn. Gjør at han glir og liker alt ved båten - foruten trappa. Nedside er også at når han går nedover - så bremser han og lager merker med klørne. Går fint oppover. De fleste tepper for trapper er rette i front - og har et voldsomt sterkt lim som setter merker og i verste tar med lakken når de fjernes. Pelskompisen min er snart 9 - så jeg kan ikke regne med at han blir med mer enn 3-4 år til. Er derfor på søken etter tepper jeg kan klippe til selv - og gjerne med et lim som fungerer litt som limet på de gule lappene: Ikke så sterkt at det river med seg det som er under slik at det lar seg fjerne en dag i fremtiden. Er det noen som har forslag til løsning? Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 30.September.2018 Link til dette innlegget Svart 30.September.2018 Antiskli tape? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.September.2018 Link til dette innlegget Svart 30.September.2018 Jeg tenker også på antiskli-tape. Vi har det i trappa hjemme, og jeg vurderte også å legge en stripe på hvert trinn i trappa i båten. Det eneste problemet er at det sitter veldig godt, så jeg feiget ut fordi jeg var redd for at jeg ikke skulle få den av uten å dra av lakken samtidig. Det går sikkert greit med litt varme og forsiktighet, men jeg drøyde såpass lenge at barna ble større og behovet forsvant. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tor Arild Svart 30.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2018 Tror nok antiskliteip har mange av egenskapene til trappebeskytter; teipen skal feste særs godt. Har vært innom tanken, men erfaringen min tilsier at Popeye70 har rett i antagelsen sin. Ønsker ikke å ta så feil. Da blir det myyye arbeid å få det bra igjen. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 30.September.2018 Link til dette innlegget Svart 30.September.2018 Trenger vel ikke limes på. Hva med løse antiskli matter? Vi bruker disse på bord etc, ligger støtt, tror de ligger fast i trapper også. https://www.biltema.no/bat/batkomfort/batmatter/antisklimatte-2000024226 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Hva med å få formsydd tepper som passer I trinnene, og feste disse med teppetape? Burde ikke koste all verden for de tre trinnene. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tor Arild Svart 1.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 @index, takk skal du ha. Er nok det vi kommer til å gjøre. Klipper til en antiskliduk som foreslått over som strakstiltak for bikkja - og så får jeg finne noen i nærheten som kan få maler av meg til å klippe og kantsy. Synes trappa er så fin, så etter at pelskompisen har parkert - så ønsker jeg treet tilbake uten å måtte slipe ned og lakke opp igjen. Fordelen med antiskli er at jeg vil få indikasjon på om han "stoler" på trappa før jeg gjør noe mer. I gamle båten la jeg alltid en formklippet antiskliduk i hjørnet under bordet slik at han skulle ha et sted når vi var ute i mye sjø, så han er vant med løsningen. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Sokkar på hunden? Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 1.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 @Ask, gå til youtube og søk på hunder med sokker... Min tilter ihvertfall i vinkel av sokker. Han er ikke vant til det fra han var liten, så det toget er nok gått. Er ingen trekk- eller jakthund så han har ikke blitt bestykket med sokker mot kvass kornsnø eller skare. Hadde en sokk engang etter sår i foten på ene labben. Tok 5 dager før det grodde - og han spiste seg gjennom fem sokker. Nye strømper hver morgen der altså! Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Brukte antisklitape då vi hadde hund. Var ingen problem å fjerne, lakken var like fin under. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.