Jump to content

Erfaing med diesel/parafinvarmer i kalesjebåt?

p10

Recommended Posts

Enig med de over. Har Eber D4 og den holder over 20 under kalesjen i min Ramin 30 når det er 5 minus. Men kjører jeg i plan kommer det «frisk» luft inn mellom knappene. I deplasementsfart er det bare kos. Har totalt 3 dyser i hhv for og akterkabin samt en i kabinen under kalesjen. I tillegg defroster fra isoterm med tre dyser på frontrutene og en under førerplassen.

Jeg bruker den mye på høst og våren og har aldri hatt problemer med den. Har stått på i uker i strekk. Når den først har fått opp varmen bruker den lite strøm, 1-2 amp i timen mener jeg. Oppstart og nedkjøling tar dog en del strøm. Den et veldig stillegående til og med på full gass. Har fått tips at det et viktig å kjøre de på full pupp en stund før en skrur av forvå unngå soting.

det som står på lista er å koble Ebern til fjernstyring via en app som heter Easystart. Har det på bilen og kommer alltid til varm bil vinterstid. 

Redigert av Hekkbølgen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...