p10 Startet 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2018 Er det noen som vet om det er noen vits i å montere en wallas eller webasto i en båt med vindskjerm og kalesje? Eller vil det være bortkastet? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2018 Det vil være veldig vits, varmer godt også i "kalesjebåt". Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2018 Monterte Webasto 2000stc i min Askeladden C75 daycruiser. Fungerer meget bra, men kjører du kun uten kalesje, blir selvsagt varmeutbytte deretter. Monterte en dyse i dørken ved fører, en dyse mot vindskjerm fører, en mot vindskjerm passasjer samt en i kabinen. Alle kan åpnes/lukkes, med unntak av den største ved førerplass. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2018 Hentet en Saga 7000 (kalesjebåt)i Sogn en gang seint på høsten.Temperaturen var 5-8 grader og litt nordavind. Takket vere dieselvarmeren ble dette en flott tur til Bergen Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Pequod Svart 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2018 Har en Webasto om bord i min Nidelv 24. To utløp, ett rett under førerstolen og ett i kabinen. Meget bra effekt! Har sittet i t-skjorte under kalesjen midtvinters og kost meg! Med åpen kalesje blir det nok bare varmt ved bena... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hekkbølgen Svart 3.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2018 (redigert) Enig med de over. Har Eber D4 og den holder over 20 under kalesjen i min Ramin 30 når det er 5 minus. Men kjører jeg i plan kommer det «frisk» luft inn mellom knappene. I deplasementsfart er det bare kos. Har totalt 3 dyser i hhv for og akterkabin samt en i kabinen under kalesjen. I tillegg defroster fra isoterm med tre dyser på frontrutene og en under førerplassen. Jeg bruker den mye på høst og våren og har aldri hatt problemer med den. Har stått på i uker i strekk. Når den først har fått opp varmen bruker den lite strøm, 1-2 amp i timen mener jeg. Oppstart og nedkjøling tar dog en del strøm. Den et veldig stillegående til og med på full gass. Har fått tips at det et viktig å kjøre de på full pupp en stund før en skrur av forvå unngå soting. det som står på lista er å koble Ebern til fjernstyring via en app som heter Easystart. Har det på bilen og kommer alltid til varm bil vinterstid. Redigert 3.Oktober.2018 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 4.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2018 Hvor stor er båten? Uansett, du vil få det mye tørrere og koselig under kalesjen på våte dager. Men da må du hente luften du varmer opp fra utsiden. Slik at den rå lufta ikke varmes opp flere ganger, men blir byttet ut. Da vil du få et godt innemiljø med tørre puter etc. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 4.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2018 Pequod skrev On 2.10.2018 at 22.41: Har en Webasto om bord i min Nidelv 24. To utløp, ett rett under førerstolen og ett i kabinen. Meget bra effekt! Har sittet i t-skjorte under kalesjen midtvinters og kost meg! Med åpen kalesje blir det nok bare varmt ved bena... Ditto Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.