Jump to content

Elendig resultat biltema 2k polylakk??

Cosse

Recommended Posts

Hei.. har pussa ned hele min rana 530 og skulle begynne og male båten. Har mye erfaring innen lakk men siden jeg nå ikke har mulighet til og sprøyte båten måtte de bli pensel/rulle/skumfordriver.. kjøpte inn kvalitetsrulle, pensler og fordrivere.. begynte så å gå på og dette er jo helt riv ruskende umulig og få til.. den siger overalt, penselstrøkene viser og den skumfordrivermøkka var bare tull, vart samme resultat som med pensel.. nå er jeg så oppgitt at jeg vurderer og rullemale hele båten med bengalakk.. noen gode tips her? Eventuelt noe annet jeg kan bruke som er en helt del mye bedre og jobbe med og går ann å få grei finish med?? Legger ved noen bilder.. dette her er biltema sin polyuretanlakk 2k altså. Har ikke brukt tynner i den på dette strøket her.. akkuratt nå minner båten mer om en knudrete kondom dessverre.

IMG_20181003_152802.jpg

IMG_20181003_152803.jpg

IMG_20181003_152805.jpg

IMG_20181003_152806.jpg

Krimart skrev for 15 timer siden:

Jeg brukte også West Systems skumruller, men de løste seg opp, dvs limet som holdt skummet på plass på rullen slik at skummet løsnet. Som sagt var det med den gamle BT- 2K lakken. 

Ja, det opplevde jeg også dersom jeg rullet for mange ganger på samme sted, så det gikk noen ruller før jeg fikk teknikken. Samme opplevelse med både Biltema, Jotun og Carboline polyuretanmaling. 

Redigert av Maika (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...