rallynallen Startet 5.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2018 Hej! Har köpt en gammal båt i somras. Tyvärr är det ingen som kan hjälpa mig med vad det är för tillverkare eller modell. Har motornnummer och DNV certifikats nr. men tyvärr hjälper inte det. Tänkte om jag lägger in lite bilder och information om det jag vet så kanske någon här känner igen båten. Vet att det är en norsk högsjösnipa med namnet Milla och motorn är en BMC Captain New Marine Diesel. Skulle tro båten är byggd på 70-talet. Hoppas någon kan hjälpa mig. Ha en bra helg PO Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 5.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2018 Hei det ser ut som en Fram 25, av den tidligste modellen. Den ble endret ut på 70-tallet en gang så de nyere ser annerledes ut. Sitér dette innlegget Link to post
rallynallen Svart 7.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Hej och tack för svaret. Jag trodde också att det var en Fram 25 men DNV hittade inte mitt Cerifikat nr. bland Fram båtarna. Hittade en Fram 25 från 1974 på nätet men fönsterna är inte riktigt likadana. Lägger in en bild på den. Angående min båt så vet jag att motorn blev isatt av Fredrikstad Motorfabrik, Fredrikstad. Vet inte vilka deras samarbetspartner / båt-byggare, var. Mvh PO Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.