Per Startet 27.September.2002 Link til dette innlegget Startet 27.September.2002 Har en Yam 360 som snart skal inn i hus. Tenkte på å legge den i garasjen. Men i fjor spiste musen opp diverse deler på gressklipperen, snefreseren og et par andre ting. Hvordan oppbevares gummin yten frykt for at den skal spises opp? Musefeller hjelper lite, gift for sent. Uten dørkplater veier båten ca 50kg. Opphenging i taket er det lite plass til. Katter er uinteressant. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 27.September.2002 Link til dette innlegget Svart 27.September.2002 Rottegift?Musefeller? Ellers vet jeg at frostvæske er effektivt mot kaniner,katter,hunder osv.Ikke særlig humant,men effektivt sies det av de som har erfaring.Kanskje det virker mot rotter og mus også? Såvidt jeg skjønner brenner frostvæska opp tarmene så døden er lang og smerteful.Anticimex må være bedre.l Sitér dette innlegget Link to post
Guest Jarle Svart 16.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2002 Takk for gode råd ang. pyntestripa. Kanskje noen tips å få ang. lagring av gummibåt også? Samtidig med snekka ble jo gummibåten også tatt på land. Har nå vasket og rengjort den. Men bør jeg ta ut lufta og brette den fint sammen eller skal den stå oppblåst til neste år? Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Bajaz Svart 16.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2002 Hei Jarle ! Jeg har ihvertfall lagret den pent brettet sammen i alle år, uten problemer. Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
Rolf Svart 16.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2002 Sist vinter hadde jeg gummibåten liggende pent sammenbrettet i garasjen. I løpet av vinteren ble den flyttet et par ganger mens det var kuldegrader, noe som førte til at den 'sprakk' i ett par av brettene. I år tenkte jeg å la den ligge under presenningen, på fordekket helt utrullet . Der ligger den ute av veien helt til våren og må forhåpentligvis ikke flyttes på, ihvertfall ikke under kuldeperioder. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Bajaz Svart 23.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2002 takk til PanPan ang. tipset med talkum. Har nå prøvd dette og lagret gummibåten i garasjen for vinteren. Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
småbåtentusiasten Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Henge den opp? Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Henge den opp der hvor det er plass fremfor å legge den. Med sterk plast rundt, f.eks grunnmursplast med små hull til snorene slik at ikke musene klatrer ned langs dem. Kan også tette med glassvatt eller stenull mellom snor og hull.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.November.2015 Link til dette innlegget Svart 20.November.2015 Lar den ligge veltet over og oppblåst under presenningen på fordekket. Har aldri opplevd noen problemer med det. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 20.November.2015 Link til dette innlegget Svart 20.November.2015 Jeg gjør det samme som Pinkvin. Jeg slipper i tillegg ut litt luft før jeg vipper den opp ned på fordekket. Da ligger den trygt og fint under presenningen frem til neste år. Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Lady B Svart 22.November.2015 Link til dette innlegget Svart 22.November.2015 La den på fordekket uten tildekking. Har tenkt å bruke båten i vinter, også. Ved en eventuelt behov (krisesituasjon) er det lett å hive den på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Ulefoss Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Hei Jeg lar den henge bak på badeplattformen. Jolla er så noenlunde under presenningen som er over båten. Slik har det hengt siden 2008 og jeg kommer til å forsette med det, Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Jeg har en Zodiac Cadet. Den er pent brettet sammen i bag'en sin og lagres i temperert kjeller. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Popeye70 Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Jeg gjør som Pinkvin og fernanda - gummibåten ligger fint på fordekket under presenningen. Om vinteren er det jo også kaldere, så det innvendige lufttrykket i gummibåten blir litt lavere. Jeg kan ikke se at det skulle skade gummibåten å ligge oppblåst om vinteren... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Worry II Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Min Zodiac Cadet 260 vaskes med hvit JIF og settes inn med vaselinolje, for så å bli lagt på den militære feltsenga jeg har i en av bodene I kald-kjelleren. (den får ikke dyne over seg!) Sitér dette innlegget Link to post
ph. Svart 23.November.2015 Link til dette innlegget Svart 23.November.2015 Zodiacen vår rengjøres, brettes sammen og legges i (uoppv armet) skjul sammen med påhengere, havemøbler verktøy, peisved og redningsvester. Påhengerne og verktøyet får oljesprut, resten ikke. Det ser ut til å funke bra. p. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.