kdtran Startet 7.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2018 Det fulgte med en demontert Lofrans ankervinsj med båten min når jeg kjøpte den, og som en del av restaureringsprosessen jeg er igang med ombord tenker jeg å montere denne igjen til våren. Har testet motoren, og den går en vei men ikke den andre. For å få elektromotoren ut av huset den er montert i må jeg ha ut akslingen som driver capstain. Denne sitter bom fast sideveis så jeg mistenker at det er en eller flere låseskiver på akslingen. Noen som har vært borti lignende og som kan komme med noen tips for fremgangsmåte? Vinsjen bærer preg av svært lite bruk så det hadde vært kjekt å få den i drift igjen. Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 7.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2018 Tok på brillene og da ble det lettere å se, gitt! ? fant låsering, fikk fjernet denne og ut kom akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
torotveit Svart 12.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Hei Fikk du til denne winchen? Eg har ein lik på båten men der er motoren heilt øydelagt. Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 (redigert) Har ikke kommet lengre enn at den ligger i biter i kjelleren. Den er tilsynelatende så godt som ubrukt, så det blir til at jeg setter den i stand og monterer den på båten igjen når lyst og anledning melder seg igjen. Blir for dumt å bruke 20 båtlapper på en ny når den jeg har lar seg reparere. Må støpe nytt fundament til den først, ettersom tidligere eier av båten har skåret dette ut og erstattet det med en plastluke som er farlig glatt. Redigert 12.Juni.2020 av kdtran (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torotveit Svart 14.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 (redigert) Sant nok det. Ganske dyr sak, men kjekk og ha sjølv om den sjeldent blir brukt. Veit du ka denne winchen heiter? Tenkte eg skulle prøve og få tak i ny El motor til den eg har. Redigert 14.Juni.2020 av torotveit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 14.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2020 Det er en Lofrans Tigres, og produsenten har motorer og andre reservedeler fremdeles. Gå inn på Lofrans.com så ser du. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.