Jump to content

Edit History

tobixen

tobixen

Ja, jeg likte litt Vollen - ingen spørsmål stilt, sendte søknadsskjema og noe senere fikk jeg plutselig innlogging til kundesystem, båtplass og faktura.  Det var raskt og kompetent svar å få på epost også.

I teorien så bør man få mer for pengene i demokratiske styrte båtforeninger. enn i kommersielle båthavner  Gjennom dugnadsarbeid og vakter får man gjort ting effektivt og hyggelig, møtt hverandre, slipper å betale i bøtter og spann for profesjonelle tjenester pluss MVA, arbeidsgiveravgift, skatter, lønninger, etc.  Alle kan mene noe og bli hørt om hva de vil ha fra en velfungerende båthavn.  I praksis fungerer det sjeldent, det er alt for mange inaktive medlemmer som ikke har tid, lyst eller interesse til å engasjere seg, og man ender opp med et eneveldende styre og havnesjef som er immune mot kritikk og ikke lytter til medlemmene.

tobixen

tobixen

Ja, jeg likte litt Vollen - ingen spørsmål stilt, sendte søknadsskjema og noe senere fikk jeg plutselig innlogging til kundesystem, båtplass og faktura.  Det var raskt og kompetent svar å få på epost også.

I teorien så bør man få mer for pengene i demokratiske styrte båtforeninger.  Gjennom dugnadsarbeid og vakter får man gjort ting effektivt og hyggelig, møtt hverandre, slipper å betale i bøtter og spann for profesjonelle tjenester pluss MVA, arbeidsgiveravgift, skatter, lønninger, etc.  Alle kan mene noe og bli hørt om hva de vil ha fra en velfungerende båthavn.  I praksis fungerer det sjeldent, det er alt for mange inaktive medlemmer som ikke har tid, lyst eller interesse til å engasjere seg, og man ender opp med et eneveldende styre og havnesjef som er immune mot kritikk og ikke lytter til medlemmene.

• Create New...