Jump to content

Edit History

Dykker

Dykker

Jeg er klasse S dykker. Tar ikke slike solo oppdrag. Er regulert av Arbeidstilsynet, enkelt og greit. Har med dykkerens sikkerhet å gjøre. Holder mao ikke med vanlig sportsdykkersertifikat.

Forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav (forskrift om utførelse av arbeid)

Fjerde del: Krav til annet risikoutsatt arbeid

Kapittel 26. Dykkearbeid

§ 26-1.Gjennomgående krav til kvalifikasjoner i dykking

Arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstakere som deltar i dykking har opplæring i, og er kvalifisert for det arbeid de blir satt til å utføre.

§ 26-2.Krav om dokumentert sikkerhetsopplæring

Den som skal utføre dykking skal ha dykkersertifikat i klasse I, II, III, R eller S.

For å få dykkersertifikat skal vedkommende være fylt 18 år og ved helseerklæring være funnet skikket til dykking.

Dykker

Dykker

Jeg er klasse S dykker og Divemaster. Tar ikke slike solo oppdrag. Er regulert av Arbeidstilsynet, enkelt og greit. Har med dykkerens sikkerhet å gjøre. Holder mao ikke med vanlig sportsdykkersertifikat.

Forskrift om utførelse av arbeid, bruk av arbeidsutstyr og tilhørende tekniske krav (forskrift om utførelse av arbeid)

Fjerde del: Krav til annet risikoutsatt arbeid

Kapittel 26. Dykkearbeid

§ 26-1.Gjennomgående krav til kvalifikasjoner i dykking

Arbeidsgiver skal sørge for at arbeidstakere som deltar i dykking har opplæring i, og er kvalifisert for det arbeid de blir satt til å utføre.

§ 26-2.Krav om dokumentert sikkerhetsopplæring

Den som skal utføre dykking skal ha dykkersertifikat i klasse I, II, III, R eller S.

For å få dykkersertifikat skal vedkommende være fylt 18 år og ved helseerklæring være funnet skikket til dykking.

Dykker

Dykker

Jeg er klasse S dykker og Divemaster. Tar ikke slike solo oppdrag. Er regulert av Arbeidstilsynet, enkelt og greit. Har med dykkerens sikkerhet å gjøre.

• Create New...