Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Jer har en NB hvor jeg har det som kalles for Ejector Tømming. Er en standard gjennomføring med en «tunell» utenfor. Når jeg går over en viss fart, tror det er 9-10 kn, så gjør «tunellen» det slik at vannet strømmer raskere utenfor ventilen og det dannes undertrykk. Innholdet i tanken blir da sugd ut. I min håndbok står det at ventilen skal stå åpen kun når jeg skal tømme og skal lukkes etterpå. Fungerer utmerket på min båt. 

Kjellg

Kjellg

Jer har en NB hvor jeg har det som kalles for Ejector Tømming. Er en standard gjennomføring med en «tunell» utenfor. Når jeg går over en viss fart, tror det er 9-10 kn, så gjør «tunellen» det slik at vannet strømmer raskere utenfor ventilen og det dannes undertrykk i ventilen. Inngoldet i tanken blir da sugd ut. I min håndbok står det at ventilen skal stå åpen kun når jeg skal tømme og skal lukkes etterpå. Fungerer utmerket på min båt. 

Kjellg

Kjellg

Jer har en NB hvor jeg har det som kalles for Ejector Tømming. Er en standard gjennomføring med en «tunell» utenfor. Når jeg går over en viss fart, tror det er 9-10 kn, så gjør «tunellen» det slik at vannet strømmer raskere utenfor ventilen og det dannes undertrykk og innholdet i tanken blir da sugd ut. I min håndbok står det at ventilen skal stå åpen kun når jeg skal tømme og skal lukkes etterpå. Fungerer utmerket på min båt. 

Kjellg

Kjellg

Jer har en NB hvor jeg har det som kalles for Ejector Tømming. Er en standard gjennomføring med en «tunell» utenfor. Når jeg går over en viss fart, tror det er 9-10 kn, så gjør «tunellen» det slik at vannet strømmer raskere utenfor ventilen og det dannes undertrykk. Innholdt i tanken blir da sugd ut. I min håndbok står det at ventilen skal stå åpen kun når jeg skal tømme og skal lukkes etterpå. Fungerer utmerket på min båt. 

• Create New...