Jump to content

Edit History

rebop

rebop

Ja, du merker den ekstra vekta, men det går greit. Anbefaler å forsterke akterspeil med å bytte ut gammel (vannfast)kryssfinerplate med ny(dersom gammel er dårlig), det er ikke spesielt dyrt å utføre (jeg brukte forskalingsplate). Selv byttet jeg fra 30hk Marinær 2-takt ca 1992 modell til 50hk Suzuki 2017 modell. Jeg måtte inn med nye hull for boltene, mer solide saker ( i dimensjoner) enn den gamle 30hk motoren. Toppfart på min en 26-27knop med 2 personer ombord på flat sjø.

En klarer seg nok fint med 40hk også på en 530, spørs hva den skal brukes til. Se forøvrig en gammel tråd hvor mye av det samme er diskutert 

rebop

rebop

Ja, du merker den ekstra vekta, men det går greit. Anbefaler å forsterke akterspeil med å bytte ut gammel (vannfast)kryssfinerplate med ny, det er ikke spesielt dyrt å utføre (jeg brukte forskalingsplate). Selv byttet jeg fra 30hk Marinær 2-takt ca 1992 modell til 50hk Suzuki 2017 modell. Jeg måtte inn med nye hull for boltene, mer solide saker ( i dimensjoner) enn den gamle 30hk motoren. Toppfart på min en 26-27knop med 2 personer ombord på flat sjø.

En klarer seg nok fint med 40hk også på en 530, spørs hva den skal brukes til. Se forøvrig en gammel tråd hvor mye av det samme er diskutert 

• Create New...