Nyibåt Startet 15.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2018 Hei Båtfolk. holder på å kjøpe meg en 40+ft motorbåt i Stål som jeg skal flytte inn i til våren. Jobber i Oslo og har en del jeg lurer på. Er det mange steder med helårsleie? Hvor mye koster en båt i drift i året? Er det noe spesielt jeg må tenke på eller steder jeg kan dra for å få et innblikk i tilværelsen? På forhånd tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 16.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2018 Det er flere tråder om å bo i båt i oslo-området, seinest forrige uke. Ta et søk på forumet, så finner du flere treff med anbefaling av havner osv. Når det kommer til kostnader så avhenger det selvsagt veldig av hva slags båt vi prater om. En 2018 modell har jo noe mindre vedlikehold enn en fra 1970, men tommelfinger-regelen sies å være tusen kroner per fot, per år, uten at jeg vet hvordan de har kommet frem til dette. NRK hadde et innslag her om dagen (ligger tråd her om det også) på folk som bor i båten, året rundt, på aker brygge. Så vidt jeg tolket de fleste av disse menneskene tror jeg de hadde satt pris på et besøk og forteller villig om sine erfaringer rundt det å bo i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.