pappa_wolf
21 hours ago, hnrk said:Så gøy med ny oppdatering og fornyet håp for Vivi! Det har vært morsomt (og ganske skummelt) å følge denne tråden som nybakt båteier med Nordkapp DC King 22 ??
Jeg er aboslutt ikke ekspert, men jeg hjelper gjerne, hvis det er noe du lurer på.
Etter å ha ligget i diverse ubehagelige stillinger i et par dager, har jeg måtte gi opp. Jeg må til legen og få henne til å gjøre noe med ryggen min, da den er helt krakilsk om dagen.
Men med en nysgjerrig 9 åring i huset, og hans små hender, fikk vi i går ledningsnettet på plass i den lille 17 foteren igjen. Han synes det var stas, å ligge å plugge inn diverse kontakter, og han lærte å lodde og bruke krympeplast. Eneste problemet med dette, er at han nå maser om å komme på fisketur. hehehe
Har forklart han, at han pent må vente til alt er testet og klart, og til båten er vasket og rengjort, da den ligner et dass nå.
Når det kommer til "Vivi" så ligger hun pent på hengeren sin, og venter på at jeg skal få tid.
Jeg har et kjøkken i rustfritt stål, fra en campingvogn, som jeg skal tilpasse til båten. Har et gasskap, med utlufting, som også skal inn på plass. og det betyr at jeg på et tidspunkt må lage en bordgjennomføring til den. (har aldri likt å lage hull i båten. Hverken med vilje eller ved et uhell!)
Min kone vil ha et bord, og laget ryggstøtte på halvdelen av solsengen, så hun kan sitte, og det skal hun få. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse det, men hun skal få det hun ønsker, hvis jeg kan beholde båten min.
Har bestilt et par overhalingskit til stromberg 175 cd-2 forgasserne på den lille. Kunne sikkert ha nøydes med et par O-ringer, men tenker at når jeg likevell skal ha de ut og demontere, så er det greit å bytte alle pakninger mm.
De har egentlig fungert upåklagelig de siste årene, men det kommer nå en dråpe bensin i minuttet, når jeg bruker håndpumpen på motoren. Så da er det vel på tide.
Oppskriften er enkel, (for meg.) Jeg demonterer de enkeltvis, og sodablåser aluminiumshusene, og legger de i oppvaskemaskinen, (mens kona er ute!) Og legger alle andre deler i en pose med Zalo, vann og et par dråper eddik, og så opp i ultralydsvaskeren i en time eller to.
Alt blir gullende rent, og en del enklere å jobbe med når det skal monteres igjen.