bjoris
5 hours ago, Storkveito said:Ja akkurat nå er det lite på markedet, men kan godt stikke av med en fin targa 25/27 for 400-700 lapper.
Til info så har NB820 fast aksling. De jeg har snakket med som har erfaring med fast aksling er at forbruket går opp og båter med fast aksling er ikke veldig komfortabel i fart over 18-20knop. Båter med fast aksling går vil ikke helt i plan og ploger seg mer i sjøen og får da mer motstand/vann som må flyttes fremfor seg. Derfor nevnte jeg NB840 som har hekkagregat. Da får du en båt som er mer lettere og manøvrere, mindre forbruk (selv om båten er litt større/tyngre) og høyere marsjfart. Får noen fine eksemplarer for en lav pris også og flybridge for de som ønsker det :)
Neida, du frå 820 med hekkaggregat også som Sport, og det er disse jeg ser på, uaktuelt med denne og aksling. Sviger har det, men som du sier farten er lav og forbruket høyt. Kunne levd med forbrukt da vedlikeholdet er kr null på en slik, da gjør du alt selv, men farten er for lav ja, jeg må marsje greit på ett stykke over 20...
Ser bare en targa 23 til 535.000 og ja, vel, det er for dyrt for så liten og gml båt tenker jeg...