Jump to content

Edit History

bjoris

bjoris

On 10/24/2018 at 9:37 AM, hanto1 said:

820 sport med aksling og 220 yanmar går 25-26 kn og marsjer pent på 20 + knop. Går du for utgave med drev så er de billigere på bruktmarkedet da utgaven med aksel er mere populær.

 

Jo, jeg er klar over det og jeg hadde nok tatt en kikk dersom det dukket opp en med 222 hk, men 184 hk er for lite. Den jeg har sett på gikk opp til 27 knop på marsjfart med 188 hk VP så det er en god del diesel å spare på hekkaggregat og mindre vibrasjon og støy også, som ikke er veldig bra på versjonen med aksling.

 

Dessverre er det så langt i mellom det jeg syns denne båten er verd og det selger syns den er verd så jeg har ikke giddet å prøve å bli enig, vi får selg først og se, frister også med helt ny Finnmaster Pilot 7 Weekend også, det er noe helt annet, men 15 år nyere... og ca 200 dyrere. Verdifallet blir større og jeg tror vi skal være uheldige med Volvoen om det skal bli dyrere totalt sett enn en ny Finnmaster, men så var det dette med overpris for NBen og på den andre siden det med piece in mind med nytt...

 

Hva tenker dere om en 2003 model med 41 motor og normalt utstyr, det skal sies at båten var usedvanlig pen, blank og fin i skroget og knapt en striper eller ett hakk. Motoren var også omtrendt som ny, men det hadde flasset mye der sjøvannsfilteret stod så der har det lekket, men det var tett nå... Selger ber om 520, jeg mener 400 er mer passende. Jeg har snakket med 2 stk som nylig har kjøpt 820 Sport, dog var begge 2001 modeller og litt kjiipere innredning, men samme båt ellers og de har gitt hhv 400 og 410, den til 400 var også en KAD43 som var nyoverhalt for 100 tusen. 

 

Verkstedet lokalt mente at 43 var å anbefale i denne båten og jeg merket jo at det tok tid få den i plan så 41 motoren er ikke perfekt heller, men det er en god motor. Vi marsjet på 23-24 knop på 3300 o/min, men du må over 3000 for at den skal plane sikkelig ut så søkklasta er motoren for liten ja... Det samme gjelder nok forsåvidt Finnmasteren med 150 hk...

bjoris

bjoris

On 10/24/2018 at 9:37 AM, hanto1 said:

820 sport med aksling og 220 yanmar går 25-26 kn og marsjer pent på 20 + knop. Går du for utgave med drev så er de billigere på bruktmarkedet da utgaven med aksel er mere populær.

 

Jo, jeg er klar over det og jeg hadde nok tatt en kikk dersom det dukket opp en med 222 hk, men 184 hk er for lite. Den jeg har sett på gikk opp til 27 knop på marsjfart med 188 hk VP så det er en god del diesel å spare på hekkaggregat og mindre vibrasjon og støy også, som ikke er veldig bra på versjonen med aksling.

 

Dessverre er det så langt i mellom det jeg syns denne båten er verd og det selger syns den er verd så jeg har ikke giddet å prøve å bli enig, vi får selg først og se, frister også med helt ny Finnmaster Pilot 7 Weekend også, det er noe helt annet, men 15 år nyere... og ca 200 dyrere. Verdifallet blir større og jeg tror vi skal være uheldige med Volvoen om det skal bli dyrere totalt sett enn en ny Finnmaster, men så var det dette med overpris.

 

Hva tenker dere om en 2003 model med 41 motor og normalt utstyr, det skal sies at båten var usedvanlig pen, blank og fin i skroget og knapt en striper eller ett hakk. Motoren var også omtrendt som ny, men det hadde flasset mye der sjøvannsfilteret stod så der har det lekket, men det var tett nå... Selger ber om 520, jeg mener 400 er mer passende. Jeg har snakket med 2 stk som nylig har kjøpt 820 Sport, dog var begge 2001 modeller og litt kjiipere innredning, men samme båt ellers og de har gitt hhv 400 og 410, den til 400 var også en KAD43 som var nyoverhalt for 100 tusen. 

 

Verkstedet lokalt mente at 43 var å anbefale i denne båten og jeg merket jo at det tok tid få den i plan så 41 motoren er ikke perfekt heller, men det er en god motor. Vi marsjet på 23-24 knop på 3300 o/min, men du må over 3000 for at den skal plane sikkelig ut så søkklasta er motoren for liten ja... Det samme gjelder nok forsåvidt Finnmasteren med 150 hk...



×
×
  • Create New...