Jump to content

Edit History

bjoris

bjoris

2 hours ago, imens said:

Gratulerer med valget og "ny" båt! Hørtes utruleg rart ut det med garanti utenfor distriktet. Eg kjøpte min Jeanneau i Tønsberg men bur i Bergen. Har hatt nokre reklamasjonssaker men det har ikkje vore noko problem å få det reparert her i området.

Hmm, det var liksom ikke noe tvil heller. Det var kun hvis selger av båten dekket det at de ville ta det lokalt så det kan jo være tilfellet ditt at selger av båten tar regningen?

Det ble tydelig forklart at de selv hadde reklamasjonsansvaret kun for "sine båter", jeg vil tro de får en sum penger fra produsent pr båt de selger og at det er denne summen som skal brukes. I dette tilfellet må en da få pengene for den aktuelle båten fra selger. Det gikk fint, men som han sa, de vil neppe betale vår timepris, men bare dekke sin kostpris på å slippe reklamasjonen og jeg resten.

Det er godt mulig vi kunne forhandlet frem en løsning, men når selger av båten sier at "det er selger av båten sitt problem at han selger den ut av distriktet, vi har ikke ansvar for å håndtere båten utenfor distriktet. Da er du avhengig av goodwill fra lokal J selger". Når jeg da snakket med dem lokalt så var det ikke sånn at de avviste det tvert, men det var helt klart ikke populært og da med kommentar om at vi må dekke mellomlegget selv, dersom ikke selger vil betale. Nå skal det sies at jeg har ikke ringt tilbake til selger og avvklart svaret jeg fikk lokalt. Det kan jo være de ville dekket dette til vår lokale forhandler. Planen var å finne dette ut i morgen, men når prisen vi antydet på NBen ble akseptert så tenkte jeg søren heller. Hvorfor skal jeg krangle meg til en garanti på en 4 mnd gml båt til en liten formue... En kvart mill som NBen er rimeligere enn den brukte J795en er jo litt penger også. Vi kunne byttet til helt ny motor på NBen og fortsatt ikke brukt mer penger, men jeg håper jo det aldri blir nødvendig!

bjoris

bjoris

2 hours ago, imens said:

Gratulerer med valget og "ny" båt! Hørtes utruleg rart ut det med garanti utenfor distriktet. Eg kjøpte min Jeanneau i Tønsberg men bur i Bergen. Har hatt nokre reklamasjonssaker men det har ikkje vore noko problem å få det reparert her i området.

Hmm, det var liksom ikke noe tvil heller. Det var kun hvis selger av båten dekket det at de ville ta det lokalt så det kan jo være tilfellet ditt at selger av båten tar regningen?

Det ble tydelig forklart at de selv hadde reklamasjonsansvaret kun for "sine båter", jeg vil tro de får en sum penger fra produsent pr båt de selger og at det er denne summen som skal brukes. I dette tilfellet må en da få pengene for den aktuelle båten fra selger. Det gikk fint, men som han sa, de vil neppe betale vår timepris, men bare dekke sin kostpris på å slippe reklamasjonen og jeg resten.

Det er godt mulig vi kunne forhandlet frem en løsning, men når selger av båten sier at "det er selger av båten sitt problem at han selger den ut av distriktet, vi har ikke ansvar for å håndtere båten utenfor distriktet. Da er du avhengig av goodwill fra lokal J selger". Når jeg da snakket med dem lokalt så var det ikke sånn at de avviste det tvert, men det var helt klart ikke populært og da med kommentar om at vi må dekke mellomlegget selv, dersom ikke selger vil betale. Nå skal det sies at jeg har ikke ringt tilbake til selger og avvklart svaret jeg fikk lokalt. Det kan jo være de ville dekket dette til vår lokale forhandler. Planen var å finne dette ut i morgen, men når prisen vi antydet på NBen ble akseptert så tenkte jeg søren heller. Hvorfor skal jeg krangle meg til en garanti på en 4 mnd gml båt til en liten formue... En kvart mill er jo litt penger også. Vi kunne byttet til helt ny motor på NBen og fortsatt ikke brukt mer penger, men jeg håper jo det aldri blir nødvendig!

bjoris

bjoris

2 hours ago, imens said:

Det er godt mulig vi kunne forhandlet frem en løsning, men når selger av båten sier at "det er selger av båten sitt problem at han selger den ut av distriktet, vi har ikke ansvar for å håndtere båten utenfor distriktet. Da er du avhengig av goodwill fra lokal J selger". Når jeg da snakket med dem så var det ikke sånn at de avviste det tvert, men det var helt klart ikke populært og da med kommentar om at vi må dekke mellomlegget selv om ikke selger vil betale. Nå skal det sies at jeg har ikke ringt tilbake til selger og avvklart svaret jeg fikk sentralt. Det kan jo være at de ville gått med på at vi gikk lokalt og at de tok hele regningen. Planen var å finne dette ut i morgen, men når prisen vi antydet på NBen ble akseptert så tenkte jeg søren heller. Hvorfor skal jeg krangle meg til en garanti på en 4 mnd gml båt til en liten formue...

• Create New...