Jump to content

Edit History

Worry II

Worry II

Det er jo i grunn også et spørsmål om hvor fort man ønsker at det skal gå. Om man ønsker å cruise rund i 20 knop + i mesteparten av tiden, så vil en båt designet for denne farten med drev være vesentlig rimeligere i drift. Kanskje under det halve contra aksling ?? Da kan man øke vedlikeholdsbudsjettet med noen tusen og allikevel gå i pluss. En annen ting er at lydnivå og comfort inne i båten blir bedre med drev, da motor sitter bakerst i båten.  Men om man kjører mye i 8 knop blir regnestykket et annet. Jeg tror det er viktig med en god behovsanalyse før man velger mellom drev og aksling.

Worry II

Worry II

Det er jo i grunn også et spørsmål om hvor fort man ønsker at det skal gå. Om man ønsker å cruise rund i 20 knop + i mesteparten av tiden, så vil en båt designet for denne farten med drev være vesentlig rimeligere i drift. Kanskje under det halve contra aksling ?? En annen ting er at lydnivå og comfort inne i båten blir bedre med drev, da motor sitter bakerst i båten. Da kan man øke vedlikeholdsbudsjettet med noen tusen og allikevel gå i pluss. Men om man kjører mye i 8 knop blir regnestykket et annet. Jeg tror det er viktig med en god behovsanalyse før man velger mellom drev og aksling.

Worry II

Worry II

Det er jo i grunn også et spørsmål om hvor fort man ønsker at det skal gå. Om man ønsker å cruise rund i 20 knop + i mesteparten av tiden, så vil en båt designet for denne farten med drev være vesentlig rimeligere i drift. Kanskje under det halve contra aksling ?? En annen ting er at lydnivå og comfort inne i båten blir bedre, da motor sitter bakerst i båten. Da kan man øke vedlikeholdsbudsjettet med noen tusen og allikevel gå i pluss. Men om man kjører mye i 8 knop blir regnestykket et annet. Jeg tror det er viktig med en god behovsanalyse før man velger mellom drev og aksling.

Worry II

Worry II

Det er jo i grunn også et spørsmål om hvor fort man ønsker at det skal gå. Om man ønsker å cruise rund i 20 knop + i mesteparten av tiden, så vil en båt designet for denne farten med drev være vesentlig rimeligere i drift. Kanskje under det halve contra aksling ?? An annen ting er at lydnivå og comfort inne i båten blir bedre, da motor sitter bakerst i båten. Da kan man øke vedlikeholdsbudsjettet med noen tusen og allikevel gå i pluss. Men om man kjører mye i 8 knop blir regnestykket et annet. Jeg tror det er viktig med en god behovsanalyse før man velger mellom drev og aksling.

Worry II

Worry II

Det er jo i grunn også et spørsmål om hvor fort man ønsker at det skal gå. Om man ønsker å cruise rund i 20 knop + i mesteparten av tiden, så vil en båt designet for denne farten med drev være vesentlig rimeligere i drift. Kanskje under det halve contra aksling ?? Da kan man øke vedlikeholdsbudsjettet med noen tusen og allikevel gå i pluss. Men om man kjører mye i 8 knop blir regnestykket et annet. Jeg tror det er viktig med en god behovsanalyse før man velger mellom drev og aksling.

• Create New...