
Comforthe
Kjellg skrev 6 minutter siden:Ser to utfordringer med dette. Det ene er spenningsfallet fram til thrusterbatteri. Det andre er at når du kjører thruster, så vil vsr gjøre at du også henter strøm fra forbruksbank. Man må huske på at når man bruker vsr så blir alle batteriene som vsr kobler sammen, gjort til 1 batteribank.
Jeg har tenkt på det du skriver her og er ikke helt enig det med lading.
Kablene frem til baug er i dag dimensjonert for drift av baugpropell. Med andre ord er de mer enn nok til lading av et batteri (i verste fall tar det noe lenger tid i absorbasjonsfasen).
VSR senser mot forbruksbatteri. I det øyeblikket baugpropellen kobler inn vil spenningen (på hele systemet) bli nappet ned til under "release voltage" (ca 12.8 - 13 volt) på VSR og dette vil koble ut øyeblikkelig. Faren er om det kobler fort inn igjen og blir stående å klappre... Hvis de har bygget inn hysteriese eller forsinkelse i releet så er ikke dette et tema. Kanskje jeg tester det i benk.
*Edit, mange skrivefeil