Indy Startet 20.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2018 Skinntrekket på rattet er utslitt, og vil gjerne ha tips om hvem som kan levere trekk av god kvalitet for selvmontering, og gjerne også hvem som kan bytte trekket hvis prisen er grei. Ser at både Grundsunds Läder og Robertsmarin har innstilt driften. Vurderer også som alternativ å bytte rattet til et litt større, gjerne karbonfiber. Har en 2007 Jeanneau 36i Performance (med det største rattet Jeanneau leverte), Lewmar pidestall og ratt. Noen tips om gode ratt til gunstige pris? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2018 Var en runde om dette på Seilere på FB for noen mnd siden. Mener å huske at det var noen sinnsyke priser ute å gikk nå som Grunsundt og Robertsmarin ikke driver lengre. Husker jeg type 5 000,- ish? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Sy på nytt skinn selv. Trivelig frivaktsarbeid. Tror jeg brukte elgskinn når jeg gjorde dette selv....Ellers prøv med Gloria Sitér dette innlegget Link to post
TwisT Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Maritim selger ferdige kit for "gjør det selv" montasje. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Pinkvin skrev for 17 timer siden: Husker jeg type 5 000,- ish? 5 000.-, er en mann en dag. Det er hva det koster, når alle skal ha sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Indy skrev On 20.10.2018 at 12.08: i. Ser at både Grundsunds Läder og Robertsmarin har innstilt driften. Gunn og Anders i Grundsund Läder skal til Karibien i vinter. De er tilbake august neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 dobsen62 skrev for 6 timer siden: 5 000.-, er en mann en dag. Det er hva det koster, når alle skal ha sitt. Helt sikkert. Godt at noen har klart å effektivisere og fortsatt kan tjene gode penger selv om prisen er det halve av det, minst. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Pinkvin skrev 1 time siden: Helt sikkert. Godt at noen har klart å effektivisere og fortsatt kan tjene gode penger selv om prisen er det halve av det, minst. Det er sikkert blitt storindustri av det Det hadde vært greit å vite hvor man får dette utført, for under 2 500.-, Rattet mitt, må også ha nytt skinntrekk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 (redigert) dobsen62 skrev 20 minutter siden: Det er sikkert blitt storindustri av det Det hadde vært greit å vite hvor man får dette utført, for under 2 500.-, Rattet mitt, må også ha nytt skinntrekk. Var i Grundsund sommeren 17, da reklamerte de med pris under det, ferdig montert, men akkurat da var de på ferie. Og etter det la de ut på lang tur så jeg vet ikke når de er i drift igjen. Tipper de kjøper ferdige sett og monterer. Etter hva jeg forstod ut fra FB tråden så virket det som sal/skinn/seilmakerne i Norge alte opp kua, slaktet den, valgte ut skinnbitene med omhu, spant tråden, smidde nåla selv. I hvertfall etter prisen å dømme, eller kanskje ikke? ;-) Selvsagt er det storindustri å lage ratt- trekk til båter som folk kan montere selv. Tenk hvor mange hundretusener (seil) båter med ratt det er, om ikke millioner, de færreste med trekk av lær fra fabrikk. Og trekkene slites. Seilbåtfolk er jo veldig ofte forfengelige, ikke alle som nøyer seg med hockeytape på rattet ;-). Men se bort fra tullet mitt, om en har prøvd noen timer bak ett ratt uten trekk, i kald aluminium... det er verdt noen kroner å ha ett ordentlig trekk på rattet, og folk er villig til å betale. Redigert 21.Oktober.2018 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2019 Ytterligere ett tips https://hellers.dk/ratlaeder Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.