nor star 290.. Startet 20.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2018 Hei har tømt i 50/50 eddik35% blandet med vann i kjøler. Hvor lenge bør dette stå før skylling? Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 20.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2018 Ikke mer enn et par timer Sitér dette innlegget Link to post
Dr.blind Svart 20.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2018 Min gikk ikke å demontere pga vegg i motorrommet som stoppet meg fra å trekke den ut, så fylte med 35% eddik og lot den stå 1døgn, rent og pent ble det. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 nor star 290.. skrev for 12 timer siden: Hei har tømt i 50/50 eddik35% blandet med vann i kjøler. Hvor lenge bør dette stå før skylling? Er hensikten å fjerne lukt? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Hei! Jeg har både sirkulert ren 35% eddik på sjøvannsiden og tatt ut kjølere og latt de ligger i ett par timer med godt resultat på begge metoder. Foretrekker å sirkulere som sparer en masse arbeid i demontering av kjølere. (Anoder i kjølere bør selvfølgelig fjærnes) Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Det går som regel fint. Men klok av skade, renser jeg hellere ofte, enn å la eddiken blandingen stå for lenge i systemet. Dette er på grunn av at eddiken spiser av gummien i slangene. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 pappa_wolf skrev 20 minutter siden: . Men klok av skade, renser jeg hellere ofte, enn å la eddiken blandingen stå for lenge i systemet. Dette er på grunn av at eddiken spiser av gummien i slangene. Det er derfor systemrens er å foretrekke, virker best ved sirkulasjon og varmes opp til 50/60 grader. http://www.termorens.no/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
alfaalfa Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Eller et meget effektivt, skånsomt og rimelig alternativ som er å bruke maskinoppvaskmiddel. Fyller en god dose i filteret, kjører den inn i motoren og lar stå ett par dager (gjerne med sjøvann midt i sesongen - gjør ingenting) og er snill mot både gummi og metall. Sp jeg kan gjøre dette flere ganger. Koster heller ikke mye. Det er ikke båtpenger for å si det sånn. Gikk ned betydelig i vanntemp i kjølekretsen hver gang etter dette. Dvs bruker det kun når jeg ser at det har økt... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Såvidt jeg har fått med meg i britiske forum er eddik til rens av kjølekretser i praksis "standarden". Godt nok for xx millioner briter, godt nok vil jeg tro :-) Men ulike remedier har jo ulike egenskaper så i sære tilfeller er kanskje noe annet bedre egnet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.