Jump to content

Tmd30 hvit røyk

Walborg

Recommended Posts

lekker det kjølevæske ned i bunn, eller bare reduseres kjølevæskenivået? Om du har lekkasje i toppakning så kan Lekke ut kjølevæske som gir damp i eksosen. Jeg hadde lekkasje pga toppakning (ikke i eksosen riktignok). Da var lekkasjen størst ved høyt pådrag. Mye likt det du beskriver. 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Hwalborg skrev for 12 timer siden:

Ser ingen lekasjer etter vann, temp og alt er ok , kan motor brukes som normalt eller er det noe som må fikses

Jeg kjørte en god periode med dette uten at jeg hadde problemer med motor/temp. Men, i den grad det faktisk er toppakningen eller pakning til eksosmanifolden som er gåen, så er det nok helt sikkert anbefalt å skifte det. Men det er jo en litt større jobb, så er nok greit å sjekke ut noen av de andre forslagene over først. Det kan jo være en enklere løsning på problemet enn det jeg selv opplevde. 

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370,  Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2

Da jeg hadde unormalt mye hvit røyk på min TAMD30, var årsaken at en av sink-stavene i gearet hadde knekt. Denne ble liggende i kjølerøret som går fra gearet og opp til turboen. Da blokkerte den for kjølinga. Om du har byttet disse, så skru ut messingskruen den er festet i å sjekk at den er hel. Det var et problem med at disse sinkstavene var bittelitt for lange, og lett knakk. Flere av oss kappet av ca 1 cm av den før vi skrudde den inn. Greit å ta en titt..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...