Walborg Startet 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2018 Kommer mye hvit røyk på høyt turtall, røyker ikke på normalt turtall i fri, bruker litt vann ca 1l pr 20t Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 (redigert) Hei! 1 liter vann er tilsvarende 1700 liter damp = mye hvit røyk Dette er vel "normalen" på de gamleste TMD 30/40, har det samme på min TMD40A Det kan selvfølgelig også være damp fra varmt kjølevann, har du problemer med høy temp når du belaster motoren? Redigert 21.Oktober.2018 av Kweelhouse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 lekker det kjølevæske ned i bunn, eller bare reduseres kjølevæskenivået? Om du har lekkasje i toppakning så kan Lekke ut kjølevæske som gir damp i eksosen. Jeg hadde lekkasje pga toppakning (ikke i eksosen riktignok). Da var lekkasjen størst ved høyt pådrag. Mye likt det du beskriver. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Hwalborg Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Ser ingen lekasjer etter vann, temp og alt er ok , kan motor brukes som normalt eller er det noe som må fikses Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 21.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2018 Jeg har opplevd flere ganger hvit røyk fra motoren når dieselfilteret har blitt skittent og har begrenset tilførselen til motoren. Lenge siden du skiftet dine dieselfiltre? Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Hwalborg skrev for 12 timer siden: Ser ingen lekasjer etter vann, temp og alt er ok , kan motor brukes som normalt eller er det noe som må fikses Jeg kjørte en god periode med dette uten at jeg hadde problemer med motor/temp. Men, i den grad det faktisk er toppakningen eller pakning til eksosmanifolden som er gåen, så er det nok helt sikkert anbefalt å skifte det. Men det er jo en litt større jobb, så er nok greit å sjekke ut noen av de andre forslagene over først. Det kan jo være en enklere løsning på problemet enn det jeg selv opplevde. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Kweelhouse Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 12 hours ago, Hwalborg said: Ser ingen lekasjer etter vann, temp og alt er ok , kan motor brukes som normalt eller er det noe som må fikses Jeg mener at du kan bruke motoren som vanlig, som jeg skrev tidligere er det ganske vanlig at disse motorene "damper" Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Da jeg hadde unormalt mye hvit røyk på min TAMD30, var årsaken at en av sink-stavene i gearet hadde knekt. Denne ble liggende i kjølerøret som går fra gearet og opp til turboen. Da blokkerte den for kjølinga. Om du har byttet disse, så skru ut messingskruen den er festet i å sjekk at den er hel. Det var et problem med at disse sinkstavene var bittelitt for lange, og lett knakk. Flere av oss kappet av ca 1 cm av den før vi skrudde den inn. Greit å ta en titt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.